کد خبر 587987
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

وزارت خارجه عراق خواستار توضیح حکومت سعودی درباره اعترافات وزارت کشور عربستان درباره جمع‌آوری کمک‌های مالی به داعش شده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از «السومریه نیوز»، «احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق، روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما منتظر توضیح حکومت سعودی درخصوص اظهارات سخنگوی وزارت کشور عربستان هستیم که در آن طی گفت‌وگویی مطبوعاتی درباره کمپین‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی داخل این کشور برای گروه تروریستی داعش سخن گفت.»

سخنگوی وزارت خارجه عراق افزود: «این اظهارات نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت و بر خلاف اصول حسن هم‌جواری است.»

جمال تصریح کرد: «تلاش‌های واقعی برای سرکوب کردن گروه‌های تروریستی جنایتکار باید منابع مالی و خاستگاه‌های فکری آنها را شامل شود.»

وی اظهارات سخنگوی وزیر سعودی علیه «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) را رد کرد و متذکر شد، این تشکیلات، قانونی و رسمی است و زیر نظر فرمانده کل نیروهای مسلح فعالیت می‌کند و هزینه‌های آن از محل بودجه عمومی کشور و مطابق با مصوبات پارلمان تامین می‌شود.

وزیر کشور عربستان، روز پنجشنبه اعلام کرد، گروه‌هایی در این کشور هستند که تحت عنوان «کمک به کودکان فلوجه» اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای داعش می‌کنند. وی در حالی که از بازداشت 226 نفر در ارتباط با انجام فعالیت‌هایی در راستای حمایت مالی از تروریسم خبر داد، اظهار داشت که کنترل «عواطف مردم» غیر ممکن است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس