کد خبر 587610
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

رئیس‌جمهور پیشین یمن تأکید کرد که هدف از مذاکرات صلح در کویت وقت‌کشی است و هیئت دولت مستعفی یمن مسئول کارشکنی در روند مذاکرات است.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن این سخنان را به مناسبت بیست و ششمین سالروز وحدت یمن ایراد کرد.

یمن 22 مه 1990 متحد و علی عبدالله صالح به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد.

علی عبدالله صالح در این اظهارات از سازمان ملل خواست به موفقیت مذاکرات کویت کمک و تحریم‌هایی را علیه کسانی که به کارشکنی در مذاکرات صلح یمن می‌پردازند اعمال کند.

وی همچنین خواهان مجازات کسانی شد که از قطعنامه 2216 شورای امنیت به عنوان بهانه‌ای برای تعلل ورزیدن و وقت کشی در مذاکرات استفاده می‌کنند؛ چراکه بهانه آن‌ها ضعیف است.

اشاره وی به هیئت دولت مستعفی یمن است که از هیئت صنعا خواسته بود کتبا تعهد خود را نسبت به قطعنامه‌ای که مشروعیت عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن را تأیید می‌کند، اعلام کند.

صالح گفت: این قطعنامه بین المللی با جنگ علیه یمن و محاصره 27 میلیون یمنی مشروعیت خود را از دست داده است. پس کسی که با استناد به این قطعنامه ادعای مشروعیت می‌کند در توهم به سر می‌برد.

وی گفت: مردم یمن صاحب مشروعیت و منبع و سرچشمه آن هستند. این چیزی است که بر هادی که مردم او را تنها برای مدت دو سال انتخاب کردند منطبق است. اگر هم مشروعیتی در کار باشد متعلق به دولتی است که خالد بحاح (نخست‌وزیر مستعفی یمن که از سوی منصورهادی برکنار شد) ریاست آن را برعهده دارد؛ چراکه این دولت از رأی اعتماد نمایندگان مردم در پارلمان برخوردار است.

صالح تأکید کرد: هادی با هم‌پیمانی دیگر گروه‌های سیاسی از جمله حوثی‌ها بر کشور حکمرانی کرد اما بعدا استعفایش را تقدیم کرد و به عدن رفت و پایتخت و حکومت را برای آن‌ها جا گذاشت. پس از رفتن منصورهادی از صنعا آن‌ها اکنون قدرت فعالی هستند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس