کد خبر 587137
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه در استان «رقه» وارد «مثلث الرصافة» شد و توانست خود را به 25 کیلومتری فرودگاه نظامی الطبقة برساند.

به گزارش مشرق، بعد از آرامش نسبی روز گذشته در محور غربی استان الرقة، از صبح امروز نیروهای ارتش سوریه با کمک تکاوران نیروی دریایی و پشتیبانی جنگنده‌های روس عملیاتی را از روستاهای«النباج» و «الحربیات» به طرف بیابان «الرصافة» آغاز کردند.

نیروهای سوری موفق شدند با بیرون راندن عناصر داعش وارد «مثلث الرصافة» شوند و با سیطره کامل بر چاه‌های نفت و گاز این منطقه بطور کامل بر منطقه «مفرق الرصافة» مسلط شوند.

 نیروهای ارتش سوریه و همرزمان همچنین توانستند خود را به 25 کیلومتری فرودگاه الطبقة برسانند. در این عملیات بیش از 45 عنصر داعش کشته یا زخمی شدند.

بنا بر این گزارش، نیروهای ارتش با کمک نیروهای ویژه شاهین صحراء و تکاوران نیروی دریایی چهارشنبه گذشته عملیاتی را به سمت بیابان‌های الرصافه آغاز و روستاهای «النباج» و «الحربیات» و اطراف آن را پاکسازی کردند.

اوایل صبح چهارشنبه نیز نیروهای سوری عملیاتی را جهت پاکسازی این دو روستا و پیشروی به سمت بیابان الرصافه آغاز کردند که تروریست‌های داعش با اعزام خودروی انتحاری مواضع نیروهای سوری را هدف قرار دادند و این نیروها مجبور به عقب‌نشینی شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یوسف ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    عملیات رقه مهم است اما ارتش سوریه ومحور مقاومت باید از محور حلب وشهرهای مهم دیگر غافل نباشند چون که ممکن است داعش یا گروه های دیگر در محورهای دیگر دست به انتقام جویی بزنند
  • ناشناس ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    قبلا که به 10 کیلومتری اش رسیده بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس