کد خبر 584809
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

همزمان با تشدید درگیری ها میان شبه نظامیان چند ملیتی مورد حمایت آمریکا در محور شمال استان حلب سوریه با عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش در اطراف شهر منبج، منابع میدانی از هلاکت یکی از فرماندهان ارشد این گروه خبر داده اند.

گروه بین الملل مشرق- همزمان با تشدید درگیری ها میان شبه نظامیان چند ملیتی مورد حمایت آمریکا در محور شمال استان حلب سوریه با عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش در اطراف شهر منبج، منابع میدانی از هلاکت یکی از فرماندهان ارشد این گروه خبر داده اند.

هلاکت فرمانده شبه نظامیان چند ملیتی در شمال سوریه+عکس

بنابر این گزارش، "ابولیلی" فرمانده شبه نظامیان چند ملیتی رقیب داعش روز گذشته در درگیری های اطراف شهر منبج از ناحیه سر هدف اصابت گلوله تک تیرانداز داعش قرار گرفته و بشدت زخمی شده بود. وی پس از انتقال به بیمارستانی در ترکیه به هلاکت رسید. لازم به ذکر است که دولت آمریکا از دو هفته پیش با گردآوری شبه نظامیان کرد از کشورهای عراق، ترکیه( پ.ک.ک) و سوریه (احرارالشام و ارتش آزاد) حملات گسترده ای را در شمال سوریه آغاز کرده است. رسانه های وابسته به آمریکا در آغاز هدف از این حملات را بازپس گیری شهر رقه از داعش عهنوان می کردند اما از هفته پیش مسیر پیشروی های شبه نظامیان به طرف شهر منبح در شمال استان حلب سوریه تغییر پیدا کرده است. کارشناسان هدف اصلی آمریکا از این عملیات را تجزیه شمال سوریه و تشکیل کشور کردی با هدف تعمیق بحران در منطقه عنوان می کنند.

هلاکت فرمانده شبه نظامیان چند ملیتی در شمال سوریه+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    کارشناسان منظورت کارمندای مشرق نیوزن؟؟ههههههه
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    سلام به شما امیدوارم شدم بالاخره دست از به کار بردن لغاتی که بار مثبت برای یک مشت تجزیه طلب داشت برداشتید پ ن : من از اهالی خراسانم
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    واقعا نحوه بیان این خبر ناراحت کننده است و متن آن پر از اشتباه، به ویژه : "دولت آمریکا از دو هفته پیش با گردآوری شبه نظامیان کرد از کشورهای عراق، ترکیه(پ.ک.ک) و سوریه (احرارالشام و ارتش آزاد) حملات گسترده ای را در شمال سوریه آغاز کرده است" اشتباه است. همه دنیا می داند که کدام نیروها در حال نبرد برای آزاد سازی رقه و منبج هستند. آنها نیروهای سوریه دموکرات و شورای نظامی مجلس منبج هستند. نه احرار الشام افراد یا گروههایی وجود دارند که قبلا عضو ارتش آزاد بودند ولی به دلیل جنایاتی که ارتش آزاد در حق مردم عادی و نظامیان مخالف مرتکب شده این گروهها از ارتش آزاد جدا شده و هم پیمان YPG شده اند. کلیپ دستگیری تروریست داعشی توسط ابولیلی در آزاد سازی کوبانی و نحوه رفتار وی تحسین برانگیز است.
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    خبر پر از اشتباه هست.
  • آرمان ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    وژدانن با خودت چند چندی مشرق؟
  • بهروز ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    1 0
    بالاخره مشرق هم خودش نمیدونه چکارست بابا تو خبررسانی نیستی یه شبکه هوچی گری. خبر ننویسی سنگین تری چرا اینهمه دروغ!!!! ترسوها کیو میخوای با این حرفاتون گول بزنین
  • ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    فیصل ابولیلا قهرمانی بود که داعش از نامش وحشت داشت و در حال حاضر هم عملیاتی انتقام جویانه به نام او برای مقابله با داعش صورت گرفته است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس