نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از مواضع دوگانه در قبال مسلمانان این کشور گفت: نمی‌توان محمد علی کلی را تحسین کرد و از سوی دیگر علیه مسلمانان تبعیض قائل شد.

 به گزارش مشرق، در ادامه اظهارنظرها درباره درگذشت محمد علی کلی،‌ نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از مواضع دوگانه در قبال مسلمانان آمریکایی به شدت انتقاد کرد.

محمد علی کلی قهرمان و اسطوره سنگین وزن سابق بوکس جهان روز گذشته درگذشت. او که یکی از مشهورترین بوکسورهای سنگین وزن جهان است،‌ پس از گرویدن به دین اسلام در فعالیتهای سیاسی نیز نقش داشت.

به گزارش پایگاه هیل،‌ نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اظهاراتی ضمن تحسین کردن و احترام گذاشتن به محمد علی کلی، از مواضع دوگانه موجود در قبال مسلمانان در آمریکا به شدت انتقاد کرد.

اگرچه «برنی سندرز» به نام فرد یا افراد خاصی در قبال مواضع دوگانه آنها در قبال مسلمانان اشاره نکرده اما بسیاری مخاطب اظهارات اخیر او را دونالد ترامپ می‌دانند؛ کسی که خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شده است.

رقیب هیلاری کلینتون در مبارزات درون حزبی دموکرات‌ها روز شنبه(دیروز) در کنفرانس خبری در لس آنجلس با اشاره به مواضع دوگانه در قبال مسلمانان در آمریکا و نگرانی‌های آنها گفت :‌«من به سراسر این کشور رفته و با مسلمانان صحبت کرده‌ و می‌کنم. آنها به من می‌گویند "برنی می‌دانی موضوع چیست. فرزندان ما اکنون نگران هستند"».

سندرز با اشاره به اسطوره بوکس آمریکا ادامه داد: «من به آنها می‌گویم که یکی از بزرگترین قهرمانان در تاریخ مدرن آمریکا، محمد علی(کلی) بود که او یک مسلمان با افتخار و غرور آفرین بود».

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از مواضع دوگانه در قبال تحسین محمد علی کلی از یک سو و تبعیض‌ها علیه مسلمانان از سوی دیگر تصریح کرد: «به من نگویید که شما چقدر محمد علی را دوست دارید اما همچنان علیه مسلمانان تبعیض قائل شده و درباره آنها در این کشور پیش قضاوت دارید».

سندرز افزود: «دلیل آنکه (محمد)علی(کلی) در قبل بسیاری از آمریکایی‌ها باقی مانده، مهارت فوق العاده او در بوکس نبود بلکه شجاعت خارق العاده او بود. در زمانی که او مشهور و پرطرفدار نبود ایستاد و با جنگ ویتنام مخالفت کرد و گفت که من در این جنگ شرکت نمی‌کنم».

اوایل ژانویه امسال و در اوج اظهارات اسلام هراسانه نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری از قبیل دونالد ترامپ، محمد علی کلی با انتشار یک بیانیه، مسلمانان را به اتخاذ موضع در برابر کسانی دعوت کرد که با تخریب چهره اسلام در اذهان مردم درصدد رسیدن به منافع شخصی خود هستند.

او تصریح کرده بود اقدامات گروه تروریستی موسوم به داعش با همه آموزه‌های دین اسلام در مغایرت کامل است و این رفتارها هیچ جایگاهی نزد مسلمانان واقعی ندارد.

در بیانیه آمده بود: «من معتقدم رهبران سیاسی ما باید از موقعیت خود در جهت ترویج اسلام واقعی استفاده کنند و به افکارعمومی ثابت کنند که تروریست‌ها تنها در جهت انحراف دیدگاه مردم درباره اسلام حرکت می‌کنند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    مرد بود تا زنده بود این حرف رو میزدی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس