کد خبر 582260
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

شبکه تلویزیونی سی.ان .ان گزارش داد: هنگام سخنرانی «برنی سندرز» نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در تجمع انتخاباتی وی در «اوکلند» کالیفرنیا، چهار نفر بازداشت شدند و هر بار ماموران امنیتی و محافظان وی مجبور به واکنش شدند.

 به گزارش مشرق، این شبکه تلویزیونی آمریکایی افزود که معترضان چند بار به سکوی محل سخنرانی سندرز هجوم بردند و ماموران امنیتی و محافظان، در اطراف وی حلقه زدند و مانع نزدیک شدن افراد معترض به او شدند اما سندرز سناتور ایالت 'ورمونت' به دنبال این اعتراض های پی درپی مجروح نشد.

بر اساس این گزارش، 'مایکل بریگز' (Michael Briggs) سخنگوی سندرز درباره این حادثه که اواخر روز گذشته (دوشنبه) در این بخش از ایالت کالیفرنیا روی داد، گفت که نیروهای امنیتی به خوبی و حرفه ای با وضعیت برخورد کردند.

سندرز درجمع هواداران خود در پی این هجوم ها گفت: به این راحتی مرعوب نمی شویم.

درهمین حال شبکه تلویوزیونی آی.تی.وی انگلیس گزارش داد: مشخص نشد که چند نفر در این زمینه بازداشت شدند و علت اعتراض آنها چه بود؛ جمعی زن و مرد بودند که به فوریت بازداشت شدند و در یکی از موارد یک مامور امنیتی از باتوم استفاده کرد.

سندرز نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب دمکرات خود را برای آخرین ' سه شنبه بزرگ' که قرار است هفتم ژوئن برابر با 18 خردادماه برگزار شود، آماده می کند.

انتخابات درون حزبی دو نامزد دمکرات در آخرین سه شنبه بزرگ قرار است در 6 ایالت آمریکا برگزار شود. این 6 ایالت شامل کالیفرنیا، مونتانا، نیوجرسی، نیومکزیکو، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی است.

سندرز در حالیکه از رقیب هم حزبی خود هیلاری کلینتون از لحاظ آرا انتخاباتی عقب است، اما حاضر به کناره گیری از کارزار انتخاباتی نیست و اعلام کرده است تا آخرین برگ آرا خواهد جنگید و منتظر تصمیم نهایی در کنوانسیون این حزب که قرار است بین 25تا 28 ماه جولای (4 تا 7 مرداد ماه) در فلادلفیا آمریکا برگزارشود، است.

سندرز اکنون در 21 ایالت برنده شده و هزار و 545 آرای نمایندگان را بدست آورده است.

این درحالی است که هیلاری کلینتون تاکنون در 27 ایالت پیروز شده و از مجموع نهایی دو هزار و 384 آرا نمایندگان، دوهزار و 290 آرا نمایندگان را کسب کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس