کد خبر 585704
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

شماره 128 نشریه شاهد یاران، یادمان شهید سمیر قنطار ویژه خرداد ماه 95 منتشر شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، جدیدترین شماره شاهد یاران با عنوان «مقاوم خستگی ناپذیر»، یادمان شهید سمیر قنطار حاوی مطالبی چون «مکتب سمیر قنطار به ناامیدی در برابر موجودیت رژیم صهیونیستی پایان داد، «اولین پاسخ مقاومت اسلامی به ترور سمیر قنطار»، «موج محکومیت جهانی ترور اسیر ارشد سمیر قنطار»، «سمیر قنطار از ولادت تا شهادت»، «وصیت نامه شهید سمیر قنطار»، «من در دنیایی که به آن اعتقاد دارم زندگی می کنم،«فرازهایی از زندگی یک فرمانده مقاوم و انقلابی در گفت‌وگو با زینب برجاوی همسر شهید سمیر قنطار»، «جولان به برکت خون سمیر قنطار آزاد می‌شود»، «تحلیل شخصیت شهید سمیر قنطار در گفت‌وگو با دکتر حسین رویوران استاد دانشگاه تهران و عضو شورای ادبیات بیداری اسلامی در حوزه هنری»، «رهبری مقاومت در جبهه جولان را به عهده داشت»، «نگاه سمیر قنطار به سوی قدس متمرکز شده بود»، «سمیر قنطار جامعه اسرائیل را از درون شناخته بود»، «داستان مادرخواندگی شهید سمیر قنطار»، «نامه نگاری شهید سمیر قنطار با دبیرکل حزب‌الله» و «شهید پویا ...»، «شهید قنطار از نگاه شخصیت‌های سیاسی و مطبوعاتی لبنان»، «سمیر قنطار: افتخارات ما و تهی بودن دشمنان ما»، «شهید سمیر قنطار از نگاه روزنامه‌های لبنان»، «نگاهی به تاریخچه مبادله اسیران» و «زیباترین شمسیر» منتشر شد.

در بخشی از «مکتب سمیر قنطار به ناامیدی در برابر موجودیت رژیم صهیونیستی پایان داد»، می‌خوانیم: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله طی سخنان مشروحی در مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهید سمیر قنطار یکی از فرماندهان مقاومت اسلامی در مجتمع فرهنگی شاهد در جنوب بیروت، ویژگی‌های این شهید سرافراز از جمله مقاومت در دوران 30 ساله اسارت در سیاهچال‌های رژیم صهیونیستی را برشمرد و تاکید کرد که سمیر از دوران کودکی راهکار مقاومت را انتخاب کرد و امروزه همه جوانان امت اسلامی مسوولیت دارند این راهکار را ادامه دهند. نصرالله سمیر قنطار را یک شخصیت انقلابی مسئول معرفی کرد که از دوران جوانی آرمان فلسطین را بر دوش کشیده است.

در مطلب «سمیر قنطار از ولادت تا شهادت» آمده است: سمیر قنطار تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خود فراگرفت. برخی از همکلاسی‌های او نقل کرده‌اند که از دوران کودکی اهل مطالعه و پیگیر تحولات خاورمیانه بود و به شجاعت و تهور شهرت داشت. از دوران نوجوانی شهدای استقلال لبنان و انقلاب فلسطین را الگوی خود می دانست و زیر یکی از عکس‌های خود عبارت «شهید سمیر قنطار» را نوشته بود. با وجودی که جوانان شیعه لبنان با رهنمودهای امام موسی صدر برای مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی هسته‌های مقاومت تشکیل داده بودند تعدادی از مسلمانان از جمله شهید سمیر قنطار که تحت تاثیر دیدگاه‌های جمال عبدالناصر رییس جمهوری مصر قرار گرفته بودند به جنبش های مقاومت فلسطین پیوستند و لباس رزم به تن کردند.

در بخشی از گزارش «مقاومت را بیش از جان خویش دوست داشت»، می‌خوانیم: شهید سمیر قنطار نماد کم نظیر جهاد در راه خدا، بردباری در برابر مشکلات، فداکاری در راه آرمان های مقدس خود بود. قبل از رهایی از زندان رژیم صهیونیستی از شخصیت قوی برخوردار بود. قبل از ازدواج چیزهای زیادی درباره او شنیده بودم، اما به صراحت بگویم که هرگز روزی به ذهنم نرسیده بود که او در آینده شریک زندگی من خواهد بود. در پرتو زندگی در کنار سمیر قنطار مالک خوشبختی شدم. توانستم او را از فضای زندگی در اسارت و شیوه زندگی در زندان بیرون بکشم و به زندگی در فضای عادی آشنا کنم. سمیر نیز به سرعت با تعهدات همسرداری، مسئولیت‌های خانوادگی، سنت‌های اجتماعی و ارزش‌های جامعه پیرامون خود سازگار شد.

در مطلب «رهبری مقاومت در جبهه جولان را به عهده داشت»، نگاهی به زندگی سراسر مبارزه شهید سمیر قنطار در گفت و گو با دکتر مسعود اسد اللهی کارشناس مسایل خاورمیانه آمده است: در واقع شهید سمیر قنطار در دوران اسارت توسط شهید دکتر فتحی شقاقی دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی با مفاهیم انقلاب اسلامی و با شخصیت امام خمینی (ره) آشنا شد. چون نظامیان صهیونیست این دو شهید بزرگوار را در سلول یک زندان افکنده بودند. اصولا پایداری بر حفظ فرهنگ مقاومت، آرمان گرایی و پیوستن به مذهب تشیع دریچه ورود شهید سمیر قنطار به مقاومت اسلامی لبنان را تشکیل داد. در آن برهه ملاحظه کردید که همین گروه مقاومت اسلامی به رهبری آقای سید حسن نصر الله برای آزادی ایشان چه کار کرد.

در بخشی از مطلب «شهید پویا ...» می‌خوانیم: زندان نفحه در حال حاضر دربرگیرنده تعداد 640 اسیر است که احکام قضایی اغلب‌شان بلند مدت است. از نظر دشمن، زندانیان نفحه بسیار خطرناک هستند و به همین دلیل زندان مانند دژ محکم درآمده است. اسیران لبنانی اصولا در زندان‌های عسقلان و الرمله نگهداری می‌شوند. سمیر... تو شهید زاده شدی... شهید بازداشت شدی... همانگونه که در برابر تولد و اسارت خویش نافرمانی کردی، مطمئن هستم که در برابر شهادت خود نافرمان خواهی بود، تا از نو متولد شوی، دوباره اسیر شوی و سرانجام شهید شوی ای شهید پویا ... .

ماهنامه شاهد یاران به صاحب امتیازی «بنیاد شهید و امور ایثارگران» و مدیر مسئولی و سردبیری «محبوب شهبازی» منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس