زندان گوانتانامو و حقایقی ناگفته از این زندان معروف آمریکایی موضوع این هفتۀ برنامۀ هم‌قصه است و دکتر محمدعلی‌شاه موسوی، زندانی آزاده‌شده از زندان گوانتامو، برای اولین‌بار برای مخاطب ایرانی ناگفته‌هایی را از این زندان مخوف آمریکایی روایت می‌کند. هم‌قصه، جمعه، ساعت 23:15 از شبکۀ یک پخش می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، زندان گوانتانامو و حقایقی ناگفته از این زندان معروف آمریکایی موضوع این هفتۀ برنامۀ هم‌قصه است و دکتر محمدعلی‌شاه موسوی، زندانی آزاده‌شده از زندان گوانتامو، برای اولین‌بار برای مخاطب ایرانی ناگفته‌هایی را از این زندان مخوف آمریکایی روایت می‌کند. هم‌قصه، جمعه، ساعت 23:15 از شبکۀ یک پخش می‌شود.
 
دکتر محمدعلی‌شاه موسوی، پزشکی افغانستانی است. او که عضو لویی‌جرگۀ موقت افغانستان بوده است، در سال 82 در خانۀ خود در شهر گردیز افغانستان توسط نظامیان آمریکایی ربوده می‌شود و 40 ماه را در بند آمریکایی‌ها در زندان‌های بگرام و گوانتانامو می‌گذراند.
 
زندان گوانتانامو، زندانی در خلیج گوانتاناموی کوبا است که در سال ۲۰۰۱ میلادی، توسط ارتش آمریکا در کشور کوبا ایجاد شد. زندانیان این بازداشتگاه از آنجا که نه تابعیت آمریکایی دارند و نه در خاک آمریکا دستگیر یا زندانی شده‌اند، مشمول حقوق بازداشت‌شدگان در قوانین آمریکا نمی‌شوند و بدون تفهیم اتهام و محاکمه زندانی هستند. شرایط زندانیان گوانتانامو باعث شد تا دولت آمریکا با انتقادهای شدیدی در داخل و خارج، به خصوص از سوی سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر، مواجه شود.
 
دکتر موسوی بعد از آزادی از گوانتانامو، مشاهدات و خاطرات خود از وضعیت بگرام و گوانتانامو را در قالب کتابی به نام «حقایق ناگفته از گوانتانامو» در افغانستان منتشر کرد. او با حضور در برنامۀ هم‌قصه برای اولین‌بار برای مخاطب ایرانی روایتی دست‌اول و بدون‌ واسطه از وضعیت زندان‌ گوانتانامو و رفتار نظامیان آمریکایی با زندانیان را روایت می‌کند.
 
«هم‌قصه» عنوان برنامه‌ای است که در هر قسمت با مهمانانی غیرایرانی به گفت‌وگو می‌نشیند و داستان زندگی آن‌ها را که درون‌مایه‌ای انسانی دارد، روایت می‌کند. زمان پخش این برنامه پیش از این سه‌شنبه‌شب‌ها بود و از این هفته به بعد «جمعه‌شب‌ها» ساعت 23:15 از شبکۀ یک سیما پخش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس