کد خبر 517694
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

مراسم رونمایی از کتاب «حقیقت سمیر» و گرامیداشت شهید سمیر قنطار شب گذشته در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در این مراسم که تعدادی از رزمندگان حزب‌الله لبنان و مسئولین کشوری حضور داشتند‌،حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در سخنانی گفت:امیدوارم خون شهید نِمر مقدمه‌ای برای آبادی و آگاهی باشد. شهید نمر و قَنطار به یک ایمان ناب رسیده بودند که موجب شد آنها براساس این اعتقاد جهاد کنند.این عزیزان برای رسیدن به هدفشان در راه جهاد به هیچ چیز دل نبستند و به همه جاذبه‌هایی که ممکن بود در راهشان کندی ایجاد کنند نه گفتند.

وی خاطرنشان کرد:ایمان‌،هجرت‌،جهاد‌ و شهادت چهار منزلی هستند که مجاهدان در راه خدا باید آن را طی کنند. ما باید این روحیه را توسعه دهیم و به کالبد جهان اسلام بدهیم. چرا که دشمن از آن می‌ترسد. در مقابل دشمن درصدد این است که با تهاجم فرهنگی این روحیه را که برخواسته از انقلاب اسلامی و نیرو گرفته از عاشورا است را استحاله کند. امروز موج انقلاب اسلامی مرزها را در نوردیده و مغزها را فتح کرده است و اسلام عاشورایی آزاد شده است.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به پلیدی وهابیت تکفیری توضیح داد: اکنون وهابیت تکفیری پلید در برابر منطق محکم انقلاب اسلامی جوابی ندارد و می‌خواهد در کشورهای مختلف اسلامی به وسیله اسلحه ‌،تفنگ و ایجاد گروهی همچون داعش جلوی حرکت‌ها را بگیرد اما کور خوانده است چرا که انقلاب اسلامی ظرفیت‌های بالایی دارد و از قوه به فعل رسیده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: مقاومت و شکوه جهاد موجب می‌شود که نمرها در زیر شکنجه و سمیرها در زندان به میدان جهاد کشانده شوند. این نشان از قدرت و عظمت جهاد است که موجب می‌شود رژیم صهیونیستی که چهارمین قدرت نظامی جهان است در جنگ سی و سه روزه شکست بخورد. اکنون هرجا که آمریکا و مستکبران طرحی را می‌آورند اندیشه انقلاب اسلامی قبل از آنها در منطقه حضور داشته است.

به گزارش ایسنا در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام شیخ وائل العلی معاون امور حوزوی حزب‌الله لبنان در سخنانی گفت:سمیر عاشق فلسطین بود و همه زندگی خود را در راه مقاومت گذراند او از همان لحظه آزادی‌اش آمادگی خود را برای اجرای عملیات علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

وی افزود: دشمن خیال نکند که با ترور قنطار موجب می‌شود تا مانع ایثارگری ما شود.پرچم فلسطین و مقامت هرگز پایین نخواهد آمد.

وی تاکید کرد:قنطار مانع بزرگی برای تبلیغات صهیونیست‌ها بر مناطقی که «دروزی‌»های لبنان حضور داشتند بود. به گونه‌ای که یکی از شبکه‌های اسرائیلی از او به عنوان «بمب ساعتی» نام برد.

حجت‌الاسلام وائل‌العلی با اشاره به این موضوع که محور مقاومت حق هرگونه پاسخ را دارد گفت: مردم سوریه و لبنان به ترور سمیر قنطار پاسخ خواهند داد و محور مقاومت حق هرگونه پاسخ را با هماهنگی ایران در هر فرصت زمان و مکانی که باشد را دارد. ما هر کجا که بخواهیم باشیم خواهیم بود و از مستضعفان و ستمدیدگان جهان دفاع خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم محمدعلی مهتدی کارشناس مسائل خاورمیانه در سخنانی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه اهمیت پرداختن به شخصیت سمیر قنطار در چیست؟ بیان کرد:برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید خلاصه‌ای از فعالیت‌های او را بیان کنیم.

سمیر در ابتدا برای مقابله با رژیم صهیونیستی به گروهی که ایدئولوژی مارکسیست لنینیستی داشت جذب شد و پس از مدتی از آن خارج شد و به جبهه آزادی بخش فلسطین رفت به همراهی سه نفر دیگر در حالی که 17 سال داشت به وسیله یک قایق پلاستیکی عملیاتی را در یکی از شهرک‌های صهیونیستی طراحی و اجرا کردند که ناموفق بود و در آن سه همراه دیگرش و دو اسیری که اسرائیلی بودند توسط نیروهای رژیم صهیونیستی کشته شدند.جالب است بدانید که دو اسرائیلی گروگان گرفته شده از سوی سمیر قنطار توسط خود رژیم صهیونیستی در جریان تبادل آتش کشته شدند.اما اسرائیلی‌ها موضوع را جور دیگری بیان کردند.

وی افزود: پس از اینکه سمیر دستگیر شد او را به 542 سال حبس که معادل چهار بار حبس ابد بود محکوم کردند.اما حزب الله لبنان توانست کاری کند که او پس از 30 سال از زندان آزاد شود.

مهتدی خاطرنشان کرد: سمیر قنطار فرصت این را نداشت که همچون عماد مغنیه مطرح شود اما هنگامی که از زندان آزاد شد با اینکه 47 ساله بود از جنوب لبنان به جنوب سوریه و منطقه جولان رفت و در آن منطقه به دلیل داشتن زمینه‌های مشترک فرهنگی با دروزی‌های آنجا توانست آنها را جذب کند و به مقابله با رژیم صهیونیستی بپردازد.همین موضوع تهدیدی برای رژیم صهیونیستی بود.سمیر با حضور در حزب‌الله به فرهنگ اهل بیت گرایش پیدا کرد و به همین دلیل هم بر اساس آداب شیعی در کنار مزار حاج عماد مغنیه به خاک سپرده شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به جوّی که پس از شهادت سمیر قنطار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین به وجود آمده است،گفت:هنگامی که رژیم صهیونیستی سمیر را ترور کرد سیدحسن نصرالله دو مرتبه اعلام کرد که حتما انتقام او را خواهند گرفت. همین موجب شده است که شهرک‌نشینان صهیونیستی بسیار بترسند آنها حرف سیدحسن نصرالله را بیشتر از نتانیاهو قبول دارند چرا که می‌دانند مسئولان کشورشان دروغ می‌گویند. از طرف دیگر انتفاضه‌ای که در فلسطین شکل گرفته است این ترس را تشدید کرده است.

در بخش دیگر این مراسم محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری یادآور شد:این روزها خاص هستند و تقریبا در همه کشورهای جهان اسلام عطر شهادت به مشام می‌رسد. من این فرصت را داشتم که دوبار با سمیر قنطار دیدار داشته باشم. او بسیار مهربان و صمیمی بود و به آینده امید داشت. اصلا مشخص نبود که 30 سال را در زندان گذرانده است و هر لحظه آماده شهادت بود.وقتی از زندان آزاد شد زیر پرچم حزب‌الله قرار گرفت و به آموزش نیروهای حزب‌الله پرداخت.

وی توضیح داد:کتابی که امشب رونمایی خواهد شد چهره قابل افتخاری را از قنطار معرفی خواهد کرد.متأسفانه پس از شهادت او در فضای مجازی به دلیل تبلیغاتی که علیه اقدام سمیر قنطار شده بود‌،از او چهره تاسف باری را به نمایش گذاشته بودند.مهم‌ترین بخش کتاب از نظر من بخش شکنجه‌ها است که بسیار مخاطب را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس