کد خبر 574188
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

جنبش حماس بار دیگر تاکید کرد که هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت، از یک وجب خاک سرزمین فلسطین چشم پوشی نخواهد کرد و ملت فلسطین و مقاومت آن همواره در خط مقدم مبارزه برای آزاد سازی سرزمین فلسطین باقی خواهند ماند.

 به گزارش مشرق، این جنبش با صدور بیانیه‌ای به مناسبت شصت و هشتمین سالروز فاجعه اشغال فلسطین(نکبت)، تاکید کرد که در چنین روزی ملت فلسطین وارد نبرد دفاع از سرزمین و موجودیت و مقدساتش شد و بهای سنگینی را پرداخت کرد و اگر جهانیان رفتار عادلانه‌ای داشتند، هرگز ملت فلسطین چنین تاوانی نمی داد.

در این بیانیه آمده است: ملت ما در پرتو بینش و آگاهی عمیق خود به ابعاد توطئه پی‌برد و توانست حق را از باطل و رهبران مومن را از رهبران پوشالی تشخیص دهد، این ملت به حمایت از اصول و آرمان هایش و مقاومت برخاست و به سلاح ارزش و باور مسلح گردید و به روند مبارزه و مقاومت ادامه داد و به سیاست های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی پایان بخشید.

حماس تاکید کرد: مقاومت فلسطین توانست هیبت ارتش رژیم اشغالگر قدس را از بین ببرد و نوار غزه را آزاد ساخت و در جریان سه دوره تجاوز ارتش اسرائیل به نوار غزه به مقابله با آن برخاست و در قدس و کرانه باختری دست به قیام زد و این سلحشوری ها به رسوایی رژیم صهیونیستی در برابر ملت های جهان انجامید.

این جنبش از تمامی نظام های عربی خواست تا دست از سرکوب آوارگان فلسطینی بردارند و به نحو شایسته با آنان رفتار کنند تا آنان مجبور نشوند بیش از این در به در شوند.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین رسیده آمده است: ملت فلسطین ملتی آزاده و آگاه است و به هیچ وجه خیانت و سرکوب را نمی پذیرد و هر کس در اندیشه تحقیر این ملت باشد شکست می خورد، از این رو ما از تمامی چهره های مخلص فتح و گروه های فلسطینی می خواهیم تا یکپارچه علیه همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل و بازداشت سیاسی در کرانه باختری قیام کنند و در راستای برقراری آشتی ملی حرکت کنند تا برنامه مقاومت و آزاد سازی سرزمین و ملت فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست را پیش ببریم.

حماس از تمامی "کشورها و ملت های مومن به آزادگی" خواست تا در راستای منزوی ساختن رژیم صهیونیستی و اعمال فشار بر سران این رژیم جهت لغو محاصره غزه و پایان بخشیدن به تجاوزاتش علیه مردم این منطقه و همچنین متوقف کردن اعدام های میدانی فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی و سرزمین های اشغالی 1948 تلاش کنند.

در این بیانیه می خوانیم : همگان باید بدانند که اعمال فشار عواقب ناگواری در پی دارد و نباید به صهیونیست ها فرصت داد تا امنیت و آرامش منطقه و جهان را بر هم بزنند و صلح و امنیت جهان را متزلزل کنند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است که نام مسجد مبارک الاقصی و سرزمین قدس در قرآن مجید آمده است و این مکان ها بخش لاینفک باورهای ما به شمار می روند، هتک حرمت این مقدسات موجب تسریع روند سرنگونی صهیونیست های تبهکار می شود،همان طوری که خداوند بلند مرتبه وعده آن را در قرآن داده است.

حماس به تمامی آوارگان فلسطینی در سراسر جهان و به مردم فلسطین در بیت المقدس و کرانه باختری که آغازگران انتفاضه قدس هستند و همچنین به قهرمانان پایدار در نوار غزه سلام و درود نثار کرد، دلاورمردانی که به دشمن صهیونیستی درس فراموش نشدنی دادند.

حماس در این بیانیه خاطرنشان ساخت: پیروزی بزرگ در انتظار ماست، ما به فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948 و در راس آنان شیخ اسیر رائد صلاح رهبر جنبش اسلامی در این منطقه و تمامی اسرای قهرمان فلسطینی در زندان های صهیونیستی سلام و درود نثار می کنیم و به آنان اعلام می داریم که آزاد سازی شما در سرلوحه برنامه های برادران مبارز شما قرار دارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس