کد خبر 584748
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

گزارش هفته دوم خرداد ماه و آمار فروش کتاب‌ها از سوی کتاب‌فروشان نشان می دهد «کتاب» فاضل نظری، «رویای نیمه شب» و «ملاقات در شب آفتابی» در کنار «گامهای سلوک» از جمله پرمخاطب‌ترین آثار بوده‌اند.

به گزارش مشرق، تعطیلات پایان هفته و منتهی به نیمه خرداد بسیاری از کتاب‌فروشی‌ها را نیز به تعطیلی کشاند هرچند برخی از آنها در گفت‌وگوهای هفتگی رکورد این روزها را به دلیل سایه نمایشگاه کتاب می‌دانند اما تعطیلات نیمه خرداد نیز موجب شد برخی کتابفروشان آمار هفتگی خود را اعلام نکنند.
ردیف عنوان
پرفروش اول رویای نیمه شب
پرفروش دوم کتاب
پرفروش سوم گام‌های سلوک

کتاب «خلیل‌آسا» که به شخصیت و نهضت امام خمینی(ره) به روایت سیدحمید روحانی، محمدحسن رحیمیان و سیدهادی خسروشاهی، به تحقیق و کوشش سید مجتبی مجاهدیان(تقوی) می‌پردازد و توسط انتشارات دفتر نشر معارف منتشر شده عنوان یکی از آثار پرفروش هفته دوم خرداد است.

این کتاب محصول سه گفت‌وگوی مفصل با عناوین «خمینی؛ نه مثل دیگران» (گفت‌وگو با حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدحمید روحانی)، «هم از آفتاب گویم» (زندگی و زمانه امام خمینی در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان) و «ایستاده بر تاریخ» (شخصیت و نهضت امام خمینی در گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی) است که پیش از این در پنج شماره از نشریه معارف، ویژه استادان معارف اسلامی دانشگاه‌های کشور، از سال 1386 تا 1389 منتشر شده بود.

محقق، چنانچه در پیش درآمد این اثر نوشته در این مجموعه گفت‌وگوهای هدفمند کوشیده است محضر عزیزانی را درک کند که هم درباره شخصیت و نهضت امام خمینی(ره) صاحب آثار مکتوب‌ هستند و هم در مقطع زمانی پیش و پس از وقوع انقلاب اسلامی نه تنها خود منشأ تحول و تداوم انقلاب بوده بلکه سال‌ها از نزدیک با بنیان‌گذار کبیر آن مرتبط بوده‌اند.

ردیف عنوان نویسنده
نویسنده اول مظفر سالاری
نوینسده دوم فاضل نظری
نویسنده سوم حسن قدوسی زاده

«کتاب» عنوان تازه‌ترین اثر فاضل نظری است که در کتابفروشی‌ها یکی از آثار پرمخاطب عنوان شده است.

نظری در «کتاب» با استفاده از زبانی نرم و روان توانسته است مضامین بلندی را بازآفرینی کند که به لحاظ زبانی بیشتر شبیه به مجموعه شعر قبلی او یعنی «ضد» است. البته نباید از این نکته نیز غافل شد که «کتاب» نیز همچون دیگر آثار این شاعر، بیشتر از آن که در پی کشف‌های زبانی و بازی با واژگان باشد، به دنبال بیان مفاهیمی عمیق است که به نشانه‌هایی آشنا از زندگی که به نظر می‌رسد در زمانه ما روبه فراموشی است، می‌پردازد.

«کتاب» شامل 40 مورد از تازه‌ترین غزل‌های این شاعر سرشناس کشورمان است که سوره مهر آن را چاپ کرده است.

نظری در سال 91 در گفت‌وگویی با فارس پیرامون زمان انتشار یک اثر گفته بود: به نظرم  فضای جامعه و برخی شرایط، زمانی را برای یک اتفاق فراهم می‌کنند، چاپ کتاب هم اینگونه است.

 

ردیف عنوان ناشر
ناشر اول سوره مهر
ناشر دوم دفتر نشر معارف
ناشر سوم کتابستان معرفت



منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس