کد خبر 416196
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

در یکی دو روز اخیر و بعد از قطعی شدن خبر بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب تهران این نماشگاه از حالت رخوت و سردی درآمده و شور و حال بهتری پیدا کرده است. در این مدت بعضی کتابها فروش خوبی داشته اند.

گروه فرهنگی مشرق : نمایشگاه کتاب تهران در این یکی دو روزه و بعد از خبر قطعی شدن بازدید مقام معظم رهبری تا امروز که بازدید ایشان انجام گرفت، شور و حال دیگری پیدا کرده است.
در این مدت بعضی کتابها فروش خوبی داشته اند.شاید دانستن اینکه کدام کتاب ها در این چند روز پرفروش بوده اند برایتان جالب باشد.

سوره مهر و فروش خوب «آن بیست و سه نفر»

انتشارات سوره مهر فهرستی از پرفروشترین آثار خود در ایام نمایشگاه را منتشر کرد که در صدر آن کتاب «آن بیست و سه نفر» شامل خاطرات احمد یوسف زاده از اسارت گروه ۲۳ رزمنده نوجوان ایرانی در زندان‌های عراق است. این کتاب که روایت خاطراتش را احمد یوسف زاده بر عهده داشته به تازگی با تقریضی از رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد توجه ویژه کتاب‌دوستان قرار گرفته‌است.


چند انتشارات ؛ چند کتاب پرفروش


رتبه دوم نیز به چهارگانه فاضل نظری تعلق دارد که کماکان مانند سابق در فهرست پرفروش های سوره مهر در رتبه های بالا قرار دارد. کتاب «دا» شامل خاطرات سیدزهرا حسینی نیز که یکی از پرفروش ترین کتابهای سوره مهر در سالهای اخیر بوده در رتبه سوم پرفروش ترین آثار این ناشر در نمایشگاه است.
 «فبض بوک» شامل سروده های طنز ناصر فیض، دختر شینا و نورالدین پسر ایران نیز در رتبه های بعدی پرفروشهای سوره مهر در نمایشگاه کتاب هستند. هفتمین اثر پرفروش این ناشر نیز رمان تحسین شده «آه با شین» نوشته محمد کاظم مزینانی است که پیش از این رتبه نخست جشنواره داستان انقلاب را نیز به دشت آورده است.

40 عنوان کتاب هنری از فرهنگستان هنر

مؤسسه متن فرهنگستان هنر برای دهمین‌سال متوالی با عرضه حدود ۴۰ عنوان چاپ جدید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می كند.

اين انتشارات كه در حوزه نشر و عرضه كتاب‌های تخصصی در زمينه هنر فعاليت دارد، امسال برای دهمين سال متوالی در نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران به عرضه‌ كتاب‌هايی چون  «سه مثنوی همای و همایون، کمال‌نامه و روضةالانوار خواجوی کرمانی، به خط میرعلی بن‌الیاس تبریزی و نقاشی‌های جنید بغدادی»، «گذری بر معماری متقدم مسلمانان، اثر کرسول و ترجمه مهدی گلچین عارفی»، «سبک‌شناسی خوشنویسی قاجار، تألیف علیرضا هاشمی‌نژاد»، «هنر و ارزش، اثر جورج دیکی و ترجمه مهدی مقیسه»، «جلد پنجم مجموعه مقالات زیبایی‌شناسی آکسفورد با عنوان، مسائل کلی زیبایی‌شناسی (قسمت سوم) / به کوشش جرولد لوینسون و ترجمه فریبرز مجیدی»، «زیبایی و فلسفه هنر در گفتگو: ارسطو، به کوشش منیره پنج‌تنی»، «انسان‌شناسی هنر، اثر روبرت لیتون و ترجمه اصغر ایزدی‌جیران»، «پیکر انسان در هنر اسلامی: میراث گذشته و تحولات پس از اسلام، اثر ایوا بئر و ترجمه بهنام صدری» و «موسیقی ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران، تألیف دکتر امیراشرف آریان‌پور» خواهد پرداخت.
این ناشر امسال ضمن عرضه کتاب‌های چاپ جدید، سایر آثار انتشارات فرهنگستان هنر از جمله کتاب‌هایی شاهنامه شاه طهماسبی، مجموعه دو جلدی شاهکارهای هنر ایران در مجموعه‌های لهستان، دانشنامه مهر و حکاکی در ایران، فرهنگ‌نامه تاریخی زیبایی‌شناسی و ... را در نمایشگاه عرضه خواهد کرد. 

چند انتشارات ؛ چند کتاب پرفروش


«خمسه شاه طهماسب»، «هنر ایران عصر قاجار در موزه‌های مجارستان از مجموعه شاهکارهای هنر ایران در جهان»، «خوشنویسی جهان اسلام، اثر شیلا بلر»، «دایرة‌المعارف فنون و شیوه‌های مجسمه‌سازی»، «نخستین کتیبه‌ها در معماری دوران اسلامی ایران زمین»، «تاریخ زشتی امبرتو اکو و مجموعه شش جلدی آرای متفکران بزرگ قرن بیستم درباره هنر» نیز از جمله عناوین در دست انتشار این ناشر هستند.
غرفه موسسه متن در ایام نمایشگاه، در راهروی ۹، غرفه شماره ۲، سالن شبستان مصلی امام خمینی (ره) برپاست.

سود بالای نشر نی از وزیر امرو خارجه

نسخه های چاپ ششم کتاب «آقای سفیر» شامل خاطرات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، با استقبال مخاطبان بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روبرو شد. این کتاب شامل گفتگوی محمدمهدی راجی با ظریف است که در مجموعه «تاریخ» نشر نی به چاپ رسیده و فراز و فرودهای زندگی سیاسی وزیر وقت امور خارجه کشورمان را به تصویر می کشد.

چند انتشارات ؛ چند کتاب پرفروش


نوبت‌های چاپ این کتاب با شمارگان هزار نسخه‌ای منتشر و عرضه شده‌اند. مسئولان غرفه نشر نی در نمایشگاه از استقبال دوباره مخاطبان از این کتاب در نمایشگاه این دوره خبر می‌دهند و می‌گویند ممکن است، کتاب مذکور به چاپ هفتم برسد. این اثر در نمایشگاه سال گذشته نیز شاهد استقبال مخاطبان بود.

همچنین دو کتاب «ایران بین دو انقلاب» اثر یرواند آبراهامیان استاد ایرانی‌الاصلِ تاریخ در کالج باروکِ دانشگاه شهر نیویورک دیگر کتاب پرفروش این نشر است.

نویسنده در این کتاب به تحلیل تأثیرات متقابل سازمان‌های سیاسی و نیروهای اجتماعی ایران از سده‌ی نوزدهم میلادی تا انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ می‌پردازد. نیروهای اجتماعی را به «گروه‌های قومی» و «طبقات اجتماعی» تقسیم می‌کند و با توجه به دستاوردهای جامعه‌شناسان تأثیرات نظام‌های سیاسی بر نظام‌های اجتماعی را بررسی می‌کند.

انتشارات ماهی "موش ها و آدما"

انتشارات ماهی نیز در نمایشگاه امسال با کادری که به نظر می آمد چندان به لحاظ پوشش مقید به شرعیات و قواعد اسلامی نباشند کتاب‌های زیادی را در قفسه فروش خود قرار داده است.

چند انتشارات ؛ چند کتاب پرفروش


کتاب‌های نبرد فونتن، دیگری، شهر فرنگ اروپا، موش و آدم، گزارش یک مرگ، کاش کسی جایی، گیرنده ناشناخته است و زندگی عزیز از جمله اثاری که یکی از مسئولان غرفه این انتشاراتی بر فروش خوبشان تاکید می‌کرد.

انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب

انتشارات انقلاب اسلامی، وابسته به دفتر حفظ ونشر آثار مقام معظم رهبری، در بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب با هفت عنوان کتاب جدید خود با موضوعات سیاسی ، دینی و اجتماعی حضور یافته است .
 
کتاب‌های «مروری برمبانی،روش و قواعد تفسیری»به تفسیر سوره توبه از منظر مقام معظم رهبری توسط محققان علوم قرآنی، «آموزش مصور احکام» احکام عبادات مطابق با فتاوا واستفتائات مقام معظم رهبری به کوشش موسسه فرهنگی هنری اطلس تاریخ شیعه و «احکام روزه» حاوی موضوعات مورد ابتلاء در احکام روزه در نگرش فقهی مقام معظم رهبری توسط دفتر استفتائات مقام معظم له تهیه شده است.

چند انتشارات ؛ چند کتاب پرفروش

 در موضوعات سیاسی نیز می‌توان به دشمن شناسی «شناخت دشمن وروش های مفابله با آن» به کوشش سید امیر پور فاضلی و «جهاد خود کفایی» بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد روحیه خود باوری با تکیه بر ظرفیت‌های درونی در جمع نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد.

در حوزه اجتماعی کتاب «یاد ویادگار» بیانات و گفت‌و‌گو های رهبر انقلاب با همسر مکرمه حضرت امام (ره) و«جلوه اهل خراسان» روایتی از سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی در سال 91 به کوشش حسینعلی جعفری تهیه و عرضه شده است.

انتشارت انقلاب اسلامی از سال 89 تاکنون با هدف ترویج آرا واندیشه های مقام معظم رهبری برای تحقق تمدن نوین اسلامی به فعالیت پرداخته است.

مؤسسه پژوهشی ترویجی «دارالأعلام لمدرسة اهل بیت»

این موسسه به عنوان ناشر کتاب‌های ضد وهابیت در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیش از 25 عنوان کتاب حضور یافته است و کتاب کتاب «داعش؛ بررسی انتقادی تاریخ و افکار»  از این موسسه موفق شده است به فروش بالایی دست یابد. علاوه بر این کتاب  نام کتاب‌هایی مانند ایمان و کفر، تخریب زیارتگاه‌های اسلامی، التکفیر من منظار علماء الاسلام، فتنة التکفیر، کتابشناسی تکفیر و ... در پیشخوان این غرفه دیده می‌شود.

چند انتشارات ؛ چند کتاب پرفروش

این مؤسسه که در بخش ناشران عمومی در راهرو 20 غرفه 33 حضور دارد، تحت اشراف آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با هدف شناخت،‌ نقد و مقابله با افکار وهابیت و ترویج عقاید تشیع از سال 88 فعالیت خود را شروع کرده است که علاوه بر تربیت طلاب در زمینه وهابیت‌پژوهی، در فضای نشر نیز  اقدام به تولید نشریه تخصصی پژوهشی در این رابطه با عنوان «سراج منیر» کرده است.

فتنة الوهابیه، رسالة الاوراق البغدادیة فی الحوادث النجدیةه، کشف النور عن اصحاب القبور، سیوف الله الاجلة بجواز التوسل بالانبیاء و الاولیاء، الاصول الربعة فی تردید الوهابیة و المنحة الوهبیة فی رد الوهابیة از جمله آثار در دست انتشار است.

از نکات جالب توجه اینکه، کتاب «داعش؛ بررسی انتقادی تاریخ و افکار» پرفروش‌ترین کتاب‌های غرفه «دارالأعلام لمدرسة اهل بیت» را به خود اختصاص داده است که توسط محمد ابراهیم‌نژاد و مهدی فرمانیان به رشته تحریر در آمده است، این کتاب در قطع پالتویی در 87 صفحه و با قیمت ۶۰ هزار ریال منتشر شده است که به موضوعاتی نظیر نقد رهبران القاعده از زرقاوی در کشتار شیعیان، زندگی‌نامه ابوبکر بغدادی، جنگ در سوریه و تأسیس داعش، شخصیت‌های داعش، منابع مالی داعش، موضع داعش در قبال فلسطین و جنگ غزه اشاره دارد.

غرفه این انشارات در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب واقع در شبستان اصلی راهروی 9 و غرفه 19  واقع شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس