کد خبر 584619
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

نماینده چین در نشست امنیتی سنگاپور ضمن اشاره به موضوع دریای چین جنوبی گفت که دنبال دردسر نیست ولی نسبت به کشورهای ایجاد کننده بحران بی‌تفاوت نمی‌ماند.

 به گزارش مشرق، چین در تقابل با حضور آمریکا در دریای چین جنوبی گفت هیچ ترسی از دردسر ندارد.

به نوشته رویترز، در آخرین روز از نشست امنیتی آسیا که در سنگاپور برگزار شد، چین بر حاکمیتش بر بخش عظیمی از مناطق مورد مناقشه در دریای چین جنوبی تاکید کرد.

نماینده چین در این نشست گفت «ما به دنبال دردسر نیستیم اما هیچ ترسی هم از دردسر نداریم. چین اجازه تعدی به حاکمیت و منافع امنیتی‌اش نداده و نسبت به برخی کشورها که در دریای چین جنوبی ایجاد بحران می‌کنند، بی‌تفاوت نمی‌ماند.»

آمریکا هم از سوی دیگر بر تعداد گشت‌های دریایی در این منطقه افزوده و اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا به چین هشدار داده بود با اقدامات خود، خودش را به انزوا نکشاند.

در واکنش به این سخنان کاتر نماینده چین در نشست سنگاپور گفت «ما در گذشته منزوی نبودیم، اکنون منزوی نیستیم و در آینده نیز منزوی نخواهیم بود.»

چین و آمریکا همواره یکدیگر را به نظامی کردن دریای چین جنوبی متهم می‌کنند. پکن دست به ساخت چندین جزیره مصنوعی در این دریا زده که با اعتراض برخی کشورهای منطقه و آمریکا مواجه شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس