کد خبر 574139
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی چین را به فعالیت های نظامی تحریک آمیز در دریای چین جنوبی و ایجاد تنش در بین کشورهای همسایه متهم کرد؛ مسأله‌ای که انتقاد فوری پکن را به دنبال داشت.

 به گزارش مشرق، به نقل از سی ان ان، دولت چین در بیانیه ای رسمی خطاب به کاخ سفید نسبت به گزارش دولت اوباما به کنگره این کشور درباره فعالیت های نظامی چین انتقاد کرد.

پکن در این بیانیه اعلام کرد پنتاگون در گزارش خود که در جلسه علنی کنگره آمریکا مطرح شده است اطلاعات غلطی درباره فعالیت های نظامی چین ارائه کرده است.

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در گزارشی که در کنگره این کشور قرائت شد، چین را به فعالیت های نظامی تحریک آمیز در دریای چین جنوبی و ایجاد تنش در بین کشورهای همسایه متهم کرد.

در گزارش پنتاگون علیه سیاست های نظامی پکن آورده شده است که این کشور در دریای چین جنوبی سعی می کند بر رفت و آمدهای تجاری کشورهای مختلف نظارت و بازرسی کند.

به گفته مقامات آمریکایی چین در دریای چین جنوبی از موشک های موسوم به «گوام کیلر» استفاده می کند که موجب نگرانی کشورهای منطقه شده است.

«یانگ یوجون» سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به گزارش پنتاگون گفت این گزارش به طور عمد سیاست های دفاعی چین را تحریک آمیز و خصمانه جلوه می دهد.

وی گفت: همه اقدامات نظامی چین در دریای چین جنوبی برای دفاع از منافع و حاکمیت ملی این کشور است و برای رشد و توسعه اقتصادی چین و منطقه صورت می گیرد.دول
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس