وزیر خارجه آمریکا در سفر به چین از تمامی کشورهای درگیر خواست که یک راه‌حل دیپلماتیک برای مناقشات دریای جنوب چین پیدا کنند.

 به گزارش مشرق، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از چین خواست تا «یک راه‌حل دیپلماتیک» برای افزایش تنش‌ها در دریای جنوب چین بیابد.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، کری در حالی این موضوع را اعلام کرد که دو کشور آمریکا و چین گفت‌وگوی سالانه را روز دوشنبه (امروز) در پکن آغاز کردند.

وی همچنین به چین اعلام کرد «لازم و ضروری است که فشارها به کره شمالی همچنان حفظ شود».

طبق این گزارش، چین تأکید دارد که بیشترین بخش دریای جنوب چین به این کشور تعلق دارد و این در حالی است که همسایگان این کشور از جمله برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز معتقد هستند که بخش هایی از این دریای جنوب چین به آنها تعلق دارد و به همین دلیل مناقشاتی بین آنها در این زمینه وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا که روز گذشته در مغولستان به سر می‌برد، گفته بود که واشنگتن هرگونه اقدام چین در ایجاد منطقه دفاع هوایی در دریای مورد مناقشه جنوب چین را یک «اقدام تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده می داند».

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، مقامات آمریکایی ابراز نگرانی کرده‌اند که حکم دیوان بین‌المللی که احتمالاً در هفته‌های آتی صادر می‌شود و در خصوص پرونده شکایت فیلیپین از چین در خصوص ادعاهای این کشور بر دریای جنوب چین است ممکن است پکن را تحریک کند تا یک منطقه شناسایی پدافند هوایی یا همان (ADIZ) اعلام کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس