کد خبر 578302
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

روسیه اعلام کرد که وابسته نظامی آمریکا را به خاطر ماموریت شناسایی یک فروند هواپیمای نظامی آمریکا بر فراز دریای ژاپن و خطر برخورد با هواپیماهای مسافربری، احضار کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه وابسته نظامی آمریکا را فراخوانده تا اعتراض خود را نسبت به ماموریت شناسایی یک فروند هواپیمای نظامی آمریکا بر فراز دریای ژاپن و خطر برخورد با هواپیماهای مسافربری اعلام کند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: هواپیمای جاسوسی آمریکا در طول پرواز شناسایی روز یکشنبه بر فراز دریای ژاپن، فرستنده های خود را خاموش کرده و این خطر وجود داشته که در نزدیکی مرز روسیه با هواپیماهای مسافربری برخورد کند.

وزارت دفاع روسیه افزود: خدمه این هواپیمای آمریکایی مقام های منطقه را نسبت به مسیر پرواز خود مطلع نکرده بودند.

مسکو اعلام کرده است که این هواپیمای جاسوسی آمریکایی دقیقا در همان سطحی پرواز می کرده است که هواپیماهای مسافربری نیز در همان سطح پرواز می کنند.

وزارت دفاع روسیه این اقدام خدمه هواپیمای جاسوسی آمریکا را کاری غیر حرفه ای ارزیابی کرده که خطر برخورد با سایر هواپیماها را به شدت افزایش داده است.

وزارت دفاع روسیه افزود: تدابیر لازم باید برای جلوگیری از وقوع اتفاقات مشابه در آینده اتخاذ شود.

طی ماه های اخیر واشنگتن بارها هواپیماهای روسی را به تحریک نیروهای آمریکایی یا تعقیب و رهگیری جنگنده های آمریکایی متهم کرده است.

روابط روسیه و غرب طی ماه های گذشته به خصوص پس از بحران شرق اوکراین با تنش زیادی روبرو شده است. سطح روابط دو طرف به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد تنزل یافته است. آمریکا و سایر کشورهای غربی با طرح این ادعا که روسیه در تحولات شرق اوکراین دست داشته، تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس