موسسه کارنگی در نشستی با حضور شماری از فعالان عرصه حقوق زنان در ایران با دخالت در امور داخلی ایران به بررسی نقش جامعه مدنی در ایران پرداخت.

ارزیابی تاثیر شبکه های اجتماعی در ایران در نشست موسسه آمریکایی کارنگیبه گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی موسسه کارنگی، این موسسه در نشستی با حضور شماری از فعالان عرصه حقوق زنان در ایران با دخالت در امور داخلی ایران به بررسی نقش جامعه مدنی در ایران پرداخت.
کریم سجاد پور، کارشناس و عضو ارشد موسسه کارنگی (وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا سیا) مجری گری این نشست را برعهده داشت و مسیح علی نژاد، فعال حقوق زنان و مجری صدای آمریکا، مینا انصاری نویسنده ایرانی و فرزند سفیر اسبق ایران در آمریکا در دوران پهلوی و لورا سکور؛ مهمانان این برنامه بودند.
 لورا سکور که روند تاثیرپذیری جوانان ایرانی را بررسی کرده است، باور دارد ایرانیانی که در دهه هفتاد از علی شریعتی، در دهه هشتاد از آیت الله خمینی و دهه نود از سروش الهام می گرفتند، اکنون روندی سکولار را در بررسی ها و مطالعات خود دنبال می کنند. به باور وی مردم ایران پیشتر در زمان انقلاب به دنبال کسب اخلاق فاضله بودند و اکنون واقع نگر هستند. وی مدعی شد اگر زمانی از طریق انقلاب می خواستند به مردمسالاری دست یابند، اکنون مردمسالاری بدون انقلاب را می خواهند.
مینا انصاری دیگر مهمان این نشست با طرح این ادعا که انقلاب اسلامی نه به خاطر وجود یک جنبش واقعی اسلامی بلکه به خاطر نبود یک جنبش واقعی اسلامی ایجاد شد تصریح کرد برای همین می بینیم شیرین عبادی که اولین قاضی زن ایران در زمان پهلوی به شمار می آید، از آموزه های آیت الله خمینی حمایت می کند و با پیروزی ایشان، بلافاصله شاهد کنار گذاشته شدن عبادی از منصب پیشینش هستیم. وی گفت اگر چه من از مخالفان شبکه های اجتماعی هستم ولی باید این را نیز پذیرفت که نمی توان بدون شبکه های اجتماعی، خواسته و حرف خود را به شکلی موثر در جامعه منتشر کرد و همین امر نیز باعث شد که در ایران شبکه هایی مانند فیس بوک مسدود شوند اما مقاومت در برابر این اقدام سبب شد که شبکه های دیگری مانند اینستاگرام دیگر فیلتر نشود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    0 0
    جنبش ۹۹ درصدی اگرچه توان لازم برای ابراز کارآمد خود را نداشت و جامعه آمریکا اگرچه با اقسام ظواهر دنیا من جمله خشونت و فحشا سرگرم شده اما وقوع انقلاب در خاک آمریکا دور از انتظار نیست
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    0 0
    مسیح علی نژاد فعال حقوق زنان!! تو رو خدا از شما دیگه انتظار نداشتم این فوقش خیلی باشه فعال حقوق ماده احشامه چرا به ما خانومها توهین میکنین با اسمی که به این نکبت میدین؟ این انقد شعور نداره بدبخت که حتی نمیدونه مسیح اسم مرده نه زن بعد بهش میگین فعال حقوق زنان!!! یا همه زنان عالم زن نیستن یا این جماعت ماده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس