کد خبر 584560
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

در ماه مبارک رمضان، شبکه یک بعنوان شبکه ملی و عمومی برنامه های متنوعی را برای بینندگان طراحی کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه یک، برنامه ها به نحوی در کنداکتور قرار گرفته است که از ساعت 2 بامداد تا ساعاتی پس از افطار با پخش برنامه های متنوع، لحظات روحانی و در عین حال مفرحی را برای مخاطب رقم زده است. در بخش سریال به امید خدا و با آماده شدن مجموعه تلویزیونی «پادری» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، در 21 قسمت 42 دقیقه ای تولید شده است که در ایام ماه مبارک رمضان هر شب بعد از اخبار ساعت 21 پخش می شود.

در خلاصه داستان این مجموعه که با دست مایه های طنز همراه است آمده: قالیشویی مشتاق تعطیل شده است و فیروز در ایام نزدیك به نوروز به خاطر از دست نرفتن اعتبار قالیشویی و حفظ مشتریان سابق، سعی می كند با اجاره یک قالیشویی دیگر، کارش را ادامه دهد. او كه با انبوهی از فرش های نشسته روبرو است، دردسرهای جدیدی برایش رخ می دهد. ساعت یک بامداد، 9:45 و 14:45 روز بعد این مجموعه برای علاقه مندان تکرار خواهد شد.

امسال شبکه یک در لحظات افطار ویژه برنامه «شهر باران» را به روی آنتن خواهد برد. تهیه کننده و کارگردان این برنامه احسان ارغوانی است. شهر باران برنامه ای ترکیبی با فضایی شاد و امید بخش خواهد بود که هر روز بعد از خبر ساعت 19 آغاز می شود و مسایل اجتماعی از قبیل ازدواج و تشکیل خانواده محور اصلی آن خواهد بود و هر شب متناسب با موضوع، دو یا سه گروه مهمان به این برنامه می آیند.

پدرام کریمی مجری و شهاب رمضان خواننده تیتراژ ابتدایی شهر باران است. بعد از سریال پادری هر شب حوالی ساعت 23:15 «جنگ ویژه ماه رمضان» به صورت زنده به روی آنتن می رود. نیما کرمی و زینب زارع اجرا و مجتبی کشاورز تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارند.

در سحرهای ماه مبارک رمضان هم، برنامه «ماه خدا» با اجرای حسن سلطانی پخش خواهد شد. این برنامه به تهیه کنندگی علیرضا قطبی و سعیدعباسی هر بامداد از ساعت 2 تا اذان صبح به طور زنده به روی آنتن می رود. تلاوت قرآن، دعای سحر و اذان جزو آیتم‌های ثابت محسوب می‌شوند که هر سال شاهد آن هستیم، اما امسال بخش‌های جدیدی به «ماه خدا» اضافه شده است که استودیوی کارشناسی از جمله آنهاست.

در این آیتم حاج آقا طباطبایی و آقایان اسماعیلی و... به بحث‌های کارشناسی می پردازند. مدیحه‌سرایی و ادعیه‌خوانی به صورت زنده پخش می‌شود. از جمله مداحانی که امسال در برنامه حضور دارند، کریم خانی و سادات رضوی هستند.

مهمترین وجه تمایز برنامه امسال با سال‌های گذشته اجرای برنامه در فضای باز است. در آیتم «تیک تاک» قطعاتی با صدای محمد صالح اعلاء پخش می شود. همچنین درآیتم «دست نیاز» هنرمندان مناجات خوانی می کنند که این بخش با تصاویر و صدای هنرمندان همراه است.

«ثقلین»
و «درسهایی از قرآن» برنامه های دیگر شبکه یک است که در این ماه مبارک برای بینندگان پخش می شود. در برنامه ثقلین، هر روز ساعت 4:15  به مدت یک ساعت با قرائت یکی از قارایان کشورمان، یک جز قرآن کریم از مشهد مقدس و صحن و سرای امام رضا(ع) پخش می شود. در برنامه درسهایی از قرآن به تهیه کنندگی محمود متوسل هم، هر روز ساعت 18:15 سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی پیرامون تفسیر قرآن و سایر موضوعات مذهبی و دینی پخش خواهد شد.

در این ماه عزیز، جامعه پویا و آینده ساز کشورمان یعنی کودکان و نوجوانان فراموش نشده اند و هر روز از ساعت 6 صبح به مدت 30 دقیقه برنامه کودک شامل کارتون و آیتم های طنز نوجوانانه پخش می شود.

 همچنین قرار است هر روز ساعت 8:15 صبح «سخنرانی مذهبی» به مدت 30 دقیقه با موضوعات پیرامون ماه مبارک رمضان پخش شود. «حدیث سرو» هم دیگر ویژه برنامه ماه رمضانی شبکه یک سیما هست که این برنامه هر شب حوالی ساعت 24 به مدت 35 دقیقه، زندگی بزرگان و علمای دین را معرفی و بررسی می کند. عبدالکریم عرشی تهیه کنندگی ایم برنامه را برعهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس