کد خبر 584471
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

دولت ایرلند به هواداران این کشور که برای شرکت در مسابقات جام ملت های اروپا «یورو 2016» عازم فرانسه شده اند، هشدار داد با توجه به افزایش نگرانی ها درباره حملات تروریستی مرگبار، تدابیر احتیاطی را به شدت رعایت کنند و مراقب احتمال خطر تروریسم باشند.

 به گزارش مشرق، «چارلی فلانگان» وزیر امور خارجه و تجارت ایرلند به شهروندان این کشور که قصد سفر به فرانسه را دارند، هشدار داد «بسیار مراقب» باشند.

وی گفت: وزارتخانه متبوعش در حال اجرای طرح عملی جامعی برای تضمین حمایت کافی از سفارت ایرلند در پاریس در صورت احتمال درخواست کمک از سوی کنسول این کشور هنگام برگزاری مسابقات جام ملت های اروپا است.

به گفته فلانگان، وزارت امور خارجه ایرلند همکاری نزدیکی با دست اندرکاران صنعت گردشگری در این کشور در کسب آمادگی و برنامه ریزی است.

دولت ایرلند به عنوان بخشی از اقدامات خود برای مقابله احتمالی با خطر تروریسم، سفارتش در پاریس را با اعزام نیروهای انسانی و منابع مالی بیشتری تجهیز کرده است.

علاوه بر این، همه کارکنان کنسولگری ایرلند در پاریس، به دلیل نگرانی ها درباره احتمال بروز حملاتی از سوی تروریست ها دوره های آموزشی ویژه ای را در زمینه واکنش سریع و مدیریت بحران سپری کرده اند.

ماه گذشته نیز کارکنان یکی از بخش های وزارت امور خارجه ایرلند، سفارت این کشور در پاریس و مقامات ارشد انجمن فوتبال ایرلند در عملیات شبیه سازی شده مقابله با بحران شرکت کردند.

وضعیت بخش های مخابرات، فناوری اطلاعات و زیر ساختارهای ایرلند نیز که ممکن است در صورت بروز شرایط فوق العاده تحت فشار قرار گیرند، تقویت شده اند.

«فرانسس فیتزجرالد» وزیر دادگستری ایرلند این هفته در نشستی در لوگزامبورگ با مقامات این کشور درباره احتمال حملات تروریستی مذاکره خواهد کرد.

مقامات ارشد ایرلندی می گویند تهدید تروریستی در فرانسه در آستانه آغاز مسابقات بسیار بالا است اما تاکید دارند که هنوز سطح هیچ هشدار امنیتی خاصی درباره احتمال وقوع حمله افزایش نیافته است.

انتظار می رود در بحبوحه شرایط امنیتی کنونی، بیش از 70 هزار نفر برای شرکت در مسابقات فوتبال به پاریس سفر کنند.

هفته گذشته، وزارت امور خارجه آمریکا به همه گردشگران آمریکایی درباره تهدیدهای امنیتی در همه رویدادهای فرانسه و به ویژه مسابقات یورو 2016 هشدار داد.

این پیام به دنبال هشدارهای امنیتی درباره برنامه ریزی گروه داعش برای انجام حملاتی در اماکن محل حضور گردشگران و برگزاری رویدادهای ورزشی از جمله سواحل تفریحی مدیترانه منتشر شد.
فرانسه به دنبال حملات تروریستی هفت ماه پیش تحت فشار فزاینده ای برای حفظ امنیت هواداران تیم های فوتبال شرکت کننده در مسابقات جام ملت های اروپا بوده است. در حملات تروریستی فرانسه که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، 130 نفر کشته شدند.

پلیس فرانسه اعلام کرده که حداکثر تدابیر امنیتی را در آستانه برگزاری مسابقات رعایت کرده است و 90 هزار نیروی پلیس، آتش نشان و ماموران امنیتی را به محل برگزاری مسابقات، اماکن حضور تماشاچیان و خیابان های اطراف اعزام خواهد کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس