وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تعداد حملات تروریستی سال 2015 حدود سیزده درصد کمتر از سال 2014 بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن: وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالیانه خود اعلام کرد، به رغم آنکه حملات گروه تروریستی داعش در سال 2015 بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه ها داشته ولی از تعداد حملات تروریستی و به تبع آن تعداد قربانیان این حملات در سرتاسر جهان در این سال کاسته شده است.
 
گروه داعش همچنان یک تهدید بزرگ به شمار می رود و حملات گسترده ای را در فرانسه، لبنان و ترکیه طراحی و اجرا کرده است ولی تحلیلگران بر این باورند کاهش جهانی تعداد حملات تروریستی به کمتر شدن خشونت ها در پاکستان، عراق و نیجریه مرتبط است.
 
بر اساس ارقامی که وزارت امور خارجه آمریکا منتشر کرده است، در سال 2015 به طور متوسط نهصد و هشتاد و یک حمله تروریستی در هر ماه در سرتاسر جهان به وقوع پیوسته است که در این حملات در مجموع بیست و هشت هزار و سیصد و بیست و هشت نفر کشته شدند.
 
در این گزارش که برای نمایندگان کنگره آمریکا تدوین شده آمده است: از تعداد حملات تروریستی در سال دو هزار و پانزده حدود سیزده درصد کاسته شده و تعداد قربانیان این حملات نیز در مقایسه با سال 2014 حدود چهارده درصد کمتر شده است؛ این برای نخستین بار از سال دو هزار و دوازده است که شاهد کاهش تعداد حملات تروریستی در جهان بوده ایم.» البته در پشت این ارقام ظاهرا دلگرم کننده، واقعیت های تیره ای نهفته است که از جمله آنها می توان به افزایش شدید تعداد حملات تروریستی در ترکیه، بنگلادش، مصر، سوریه و فیلیپین اشاره کرد.
 
در گزارش وزارت امور خارجه به این موضوع اشاره دارد که در برخی از کشورها که ابراز عقیده به طور مسالمت آمیز و آزادانه معنای چندانی ندارد، گروه های افراطی از سرخوردگی و یاس اجتماعی سوء استفاده های زیادی می کنند.
 
این گزارش افزود «این در حالی است که در برخی از کشورها از جمله کشورهایی که متحد آمریکا نیز محسوب می شوند، نظام قضایی راه را به انحراف می رود، نیروهای امنیتی از قدرت خود سوء استفاده می کنند، دولتمردان فاسد ابدا نگرانی ندارند و بازیگران سیاسی خشن و سرکوبگر، از حمایت برخوردار هستند.»
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس