کد خبر 584017
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

اداره فدرال پلیس جنایی آلمان از کشف حدود ۳۸۰ سند و مدرک علیه مظنونین ترور که با هجوم پناهندگان به آلمان آمده‌اند، خبر داد.

کشف ۳۸۰ مدرک علیه تروریست‌های بالقوه در آلمانبه گزارش مشرق، "هولگر مونش" رئیس اداره فدرال پلیس جنایی آلمان در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، درباره افزایش خشونت های لفظی در جامعه آلمان ابراز نگرانی شدید کرده و گفت: این وضعیت، جوی را ایجاد می کند که در آن خشونت به عنوان اقدامی قابل توجیه دیده می شود.
 
مونش با نگاهی به افزایش خشونت راست افراطی در آلمان در دوران بحران پناهندگان درباره توهین ها و تهدیدات در اینترنت ابراز نگرانی کرده و پرداختن به این مسئله را از اولویت ها ارزیابی کرد.
 
وی در این ارتباط همچنین به موضع گیری های جنبش ضد اسلامی میهن پرستان اروپایی ضد اسلامی شدن غرب موسوم به پگیدا و حزب ضد یوروی آلمان انتقاد وارد کرد.
 
اداره فدرال پلیس جنایی آلمان همچنین از کشف بیش از 380 مدرک علیه تروریست های بلقوه ای که با هجوم پناهندگان به آلمان آمده اند خبر داده  که این مدارک توسط پناهجویان یا دیگر سازمان های امنیتی به دست آمده است.
 
وی از شروع روند های تحقیقات با توجه به کشف این اسناد خبر داده و گفت: ما در حال حاضر 49 پرونده تحقیقات علیه اشخاصی که با هجوم پناهندگان به آلمان سفر کرده اند را در دست بررسی داریم.
 
رئیس اداره پلیس فدرال جنایی آلمان در عین حال تاکید کرد که پشت هر روند تحقیقاتی یک برنامه تروریستی نهفته نیست.
 
وی همچنین دستگیری سه مظنون تروریستی که از طرف داعش حملات تروریستی در شهر دوسلدورف آلمان را در دستور کار داشتند تایید کرد.
 
مونش همچنین تصریح کرد که مدارک ملموس و مشخصی برای حملات تروریستی داعش علیه مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا وجود ندارد.
 
وی هر گونه هشدار تروریستی از طرف سازمان متبوع خود را رد کرده و در عین حال بر لزوم اطمینان از استانداردهای ایمنی بالا و همکاری نزدیک با مقامات فرانسوی برای این منظور تاکید کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس