کد خبر 583802
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲

سفیر آمریکا در مسکو اعلام کرد که تنها برخی از تحریم‌های روسیه، آن هم پس از اجرای موفق توافق مینسک قابل لغو خواهد بود.

به گزارش مشرق، «جان تفت» سفیر آمریکا در روسیه امروز جمعه اعلام کرد، پس از اجرای موفق توافقنامه مینسک، برخی از تحریم‌های روسیه لغو خواهد شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، تفت تأکید کرد: برخی اوقات تصور می‌کنم که سوءبرداشتی درباره تحریم‌های روسیه وجود دارد. تحریم‌ها موارد مشخصی را محدود خواهد کرد. آنچه هم‌اکنون شاهد آن هستیم، تماما تحریم نیست بلکه بخشی از آن اثرات رکود اقتصادی روسیه است.

وی افزود: بسیار امیدوار هستیم که مذاکرات در خصوص توافق مینسک موفق باشد و ما بتوانیم این توافق را اجرا کنیم.

سفیر آمریکا در روسیه در ادامه تأکید کرد: «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده است که برخی از تحریم‌های روسیه پس از اجرای موفق توافق مینسک لغو خواهد شد.

بنا بر این گزارش، توافقنامه مینسک در تاریخ 12 فوریه سال 2015 میلادی پس از مذاکرات موسوم به نورماندی در پایتخت بلاروس به امضا رسید. در این مذاکرات، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «پیوتر پوروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین حاضر بودند.

بسته پیشنهادی در این مذاکرات شامل آتش‌بس، عقب‌نشینی نیروهای نظامی و تسلیحات، تبادل زندانیان، انتخابات محلی در دونباس، اصلاحات قانون اساسی در متن توافقات مینسک می‌شد.

بنا بر این گزارش، روابط مسکو با غرب در سال 2014 بر سر بحران اوکراین دچار تنش شد و به دنبال ایجاد تنش در روابط، آمریکا و اتحادیه اروپا در کنار برخی کشورهای دیگر، چند دور تحریم علیه روسیه وضع کردند. غرب روسیه را متهم کرده است که در امور داخلی اوکراین دخالت کرده است؛ اتهامی که مسکو بارها و بارها آن را رد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ARASH ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    آمریکا هیچوقت از تحریم دشمناش دست بر نمیداره بهتره روسیه زور علکی نزنه ، ما که مثلا تحریم نیستیم این وضعمونه شما هم بهتر نخاهد بودش !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس