وزیر امور خارجه آلمان خواستار تغییر استراتژی در برابر مسکو، کاهش تحریم‌ها علیه این کشور و روی آوردن به راهکار مذاکره و تقویت روابط با روسیه شد.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه "فرانکفورتر روند شای"، "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان خواستار تغییر استراتژی در برابر روسیه شده و تاکید کرد که بهتر است کم تر بر راهکار تحریم و بیشتر بر گفتگو تاکید کنیم.

به این ترتیب آلمان در نظر دارد رویکرد خود در برابر روسیه را تغییر داده و دوباره قدرتمندانه تر راهکار مذاکره با این کشور را در پیش گیرد.

وزیر خارجه آلمان خواستار کاهش تحریم های وضع شده علیه روسیه به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور و همچنین تقویت روند مذاکرات و روابط با این کشور شد.  وی بخصوص همکاری های جدید بین آلمان-روسیه را اعلام کرد.

وی روز گذشته در یک سخنرانی در کنفرانس سالانه انجمن آلمان-روسیه در برلین تاکید کرد که  تحریم ها به خودی خود یک هدف نیستند. همچنین اقدامات تحریمی از طرف روسیه نیز نباید ابزاری برای به زانو در آوردن طرف مقابل باشد. هیچ کس نمی تواند علاقمند به این مسئله باشد که روسیه را از لحاظ اقتصادی خراب کند. چنین رویکردی قطعا سهمی در امنیت بیشتر اروپا ندارد.

وزیر امور خارجه آلمان در عین حال تاکید کرد، برای اینکه اجرای قرارداد صلح مینسک بین روسیه و اوکراین از نظر نظامی و سیاسی رضایت بخش باشد البته باید فشارها در این راستا حفظ شود. اما تحریم ها باید هوشمندانه به کار برده شود. به رسمیت شناختن الحاق کریمه به روسیه هیچ گزینه ای برای ما نیست. اما همه یا هیچ چیز ما را به اهدافمان نزدیکتر نمی کند.

وی خواستار مشوق هایی در این راستا شده و کاهش تدریجی تحریم ها علیه روسیه را  درخواست کرد.

اشتاین مایر با تاکید بر اینکه البته اراده احزاب مخالف در بحران اوکراین برای حل این مسئله کم است در عین حال اظهار داشت که طرفین می خواهند به روند صلح پایبند باشند.

وی بر لزوم میانجی گری سازمان امنیت و همکاری اروپا که آلمان به زودی ریاست آن را بر عهده می گیرد برای حل این بحران تاکید کرد.

دبیر کل حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز روز گذشته از کاهش تحریم ها علیه روسیه حمایت کرد. البته اتحادیه احزاب متحد مسیحی تا به حال این مسئله را رد کرده است. کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم دارند در نشست آینده خود در ماه ژوئن درباره تمدید احتمالی تحریم ها علیه روسیه مذاکره کنند.

اتحادیه اروپا لغو تحریم ها علیه مسکو را به اجرای کامل توافق صلح مینسک که پایان نبردها در شرق اوکراین و بازگرداندن سلاح های سنگین از مناطق جنگی را پیش بینی می کند منوط دانسته است.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا قبل از برگزاری نشست اتحادیه اروپا می خواهد شخصا به روسیه سفر کرده و در حاشیه اجلاس بین المللی اقتصادی در سنت پترزبورگ با رئیس جمهور روسیه هم دیدار و گفتگو کند. به گفته  یک سخنگوی کمیسیون مسئله تحریم ها علیه مسکو نیز موضوع این گفتگو خواهد بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس