کد خبر 583806
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲

یک دیپلمات ارشد روسی اعلام کرد که مسکو خواهان و حامی آتش‌بس پایدار در تمام خاک سوریه است.

به گزارش مشرق، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که کشورش، خواهان آتش‌بس پایدار در سوریه است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، «میخائیل باگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نیز نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و آفریقا اعلام کرد که مسکو خواهان برقراری آتش‌بس پایدار و نه محدود به ماه مبارک رمضان در تمام خاک سوریه، است.

این در حالی است که کمیته عالی مذاکرات معارضان سوری، روز چهارشنبه خواهان برقراری آتش‌بس در طول ماه رمضان شد.

این مقام بلندپایه روسی اظهار داشت که «ما بر این باوریم که توقف درگیری‌ها و در نهایت برقراری صلح و تلاش برای ایجاد شرایطی مناسب برای از سرگیری و هدایت مذاکرات در جهت دستیابی به راه‌حل سیاسی،‌ مهم است.»

وی افزود: «حتی مهم‌تر از آن، ما خواهان و حامی آغاز توقف درگیری‌ها پیش از شروع ماه [مبارک] رمضان و آتش‌بس نامحدود هستیم.»

معاون وزیرخارجه روسیه یادآور شد که تصمیم برای توقف عملیات نظامی در سوریه، از مدت‌ها پیش گرفته شده بود. در برخی از استان‌ها و مناطق، این امر بر اساس موافقت مقامات بلندپایه آمریکایی و روسی، در ماه فوریه به اجرا گذاشته شد.

بوگدانوف همچنین گفت که «این موافقت‌نامه‌ها بعدها در اسناد آمریکایی-روسی رسمی شد. همچنین آنها زمینه را برای تصمیمات گروه بین‌المللی حمایت از سوریه آماده کردند که سپس با قطعنامه 2268 شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد تأیید قرار گرفت، که باید اجرایی و انجام شود.»

بنا بر این گزارش، روز چهارشنبه، کمیته عالی مذاکرات متشکل از نمایندگان معارضان دولت سوریه،‌طی نامه‌ای از بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد خواست تا به توقف درگیری‌ها در تمام خاک سوریه، طی ماه مبارک رمضان، کمک کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس