یکی از خریدهای استقلال با علیرضا منصوریان احتمالا پادووانی برزیلی خواهد بود. مدافعی که در لیگ چهاردهم با نفت منصوریان نمایشی خیره کننده داشت.

کارنامه گزینه برزیلی مد نظر استقلال +جدولگروه ورزش مشرق - دفاع میانی استقلال در لیگ پانزدهم آب و هوایی بهاری داشت. گاه این منطقه با حضور توامان مگویان و عمران‌زاده امن نشان می‌داد و گاه با جابه‌جایی در این خط به دلایل مختلف دچار مشکل می‌شد. در واقع نه حنیف همیشه موفق شد تا شرایط ایده‌آلش را حفظ کند و نه خرید جدید تیم امین حاج‌محمدی توانست بازی‌های بی‌نقصی را از خود به نمایش بگذارد.

حالا استقلالی‌ها قصد دارند یک خارجی دیگر را به عنوان زوج هرایر مگویان ارمنی وارد لیست خود کنند. این مدافع لئاندرو پادووانی شاگرد برزیلی سابق علیرضا منصوریان در نفت است.

* چراغ سبز پادووانی به آبی‌ها

پادووانی گزینه مد نظر استقلال برای حضور در خط دفاعی این تیم است. لئاندرو دریافت پیشنهاد از استقلالی‌ها را تایید کرده و البته توضیح داده که با سپاهان قرارداد دارد.

در مقابل نصف‌جهانی‌ها با جذب موسی کولیبالی و بازگشت شجاع خلیل‌زاده احتیاجی به این بازیکن نخواهند داشت. با این حساب انجام این انتقال با حضور علیرضا منصوریان در استقلال محتمل می‌نماید. جالب اینکه لئاندرو بهترین فصل زندگی فوتبالی‌اش را کنار علی‌منصور در نفت پشت‌سر گذاشته است.

* قهرمانی با فولاد

به گزارش مشرق، لئاندرو اولین بار در لیگ دوازدهم پای به فوتبال ایران گذاشت. این برزیلی 18 بازی برای فولاد انجام داد تا 2 گل به پیکان و راه‌آهن بزند. این مدافع خیلی زود راهی فوتبال قطر شد تا بلکه با الریان وارد لیگ ستارگان شود. با این حال نیم‌فصل سال بعد بدون انجام بازی برای تیم قطری به فولاد حسین فرکی برگشت. جالب اینکه پادووانی در 7 هفته پایانی لیگ به عوامل اصلی کمک به قهرمانی فولاد تبدیل شد.

* بهترین فصل فوتبالی

پادووانی ابتدای لیگ چهاردهم راهی نفت علیرضا منصوریان شد. این مدافع در 28 هفته از 30 دیدار فصل برای تیم جدیدش به میدان آمد تا به رکورد جالب 7 گل زده برسد.

لئاندرو طی 4 فصل قبلی فوتبالش تنها 3 گل زده اما در کنار منصوریان آن‌قدر آماده نشان داد که در هفته‌های سرنوشت‌ساز لیگ چهاردهم به تیم‌های سپاهان (هفته 4)، نفت مسجدسلیمان (هفته 9)، پدیده (هفته 13)، صبا (هفته 14)، سایپا (هفته 20)، استقلال (هفته 23) و تراکتورسازی (هفته 30) گل زد.

کارنامه گزینه برزیلی مد نظر استقلال +جدول

* مردی که سرنوشت لیگ را تغییر داد

در واقع لئاندرو با گلزنی برابر تراکتورسازی در ایستگاه آخر لیگ چهاردهم سرنوشت رقابت‌ها را تغییر داد. در هفته پایانی مسابقات تراکتورسازی تا دقیقه 81 از مهمانش نفت 3 بر 2 جلو بود که گل لئاندرو عاملی شد برای تساوی دو تیم و افتادن تراکتورسازی از صدر و قهرمانی سپاهان.

جالب اینکه نصف‌جهانی‌ها پس از این گل و قهرمانی در لیگ چهاردهم با توصیه حسین فرکی این مدافع را به اصفهان فراخواندند. پادووانی در لیگ سیزدهم و چهاردهم از عوامل تاثیرگذار در قهرمانی تیم‌های حسین فرکی بود و این در نوع خود جالب می‌نمود.

قابل‌توجه اینکه لئاندرو به دلیل برخی مشکلات اداری نتوانست برای حسین فرکی و سپاهان در نیم‌فصل نخست بازی کند. پس از آن فرکی جای خود را به ایگور استیماچ داد و پادووانی اولین بار از هفته هجدهم لیگ 15 مجوز بازی برای سپاهان را دریافت کرد.

بدتر از این نمی‌شد؛ لئاندرو در نخستین بازی با کارت قرمز دقیقه 77 بیژن حیدری در تقابل با پرسپولیس اخراج شد. هرچند که در نهایت دیدار مذکور با تساوی 2-2 به اتمام رسید.

حال باید دید لئاندرو پادووانی پس از استقلالی شدن علیرضا منصوریان دوباره در کنار این مربی قرار خواهد گرفت یا اینکه اتفاقات دیگری رقم خواهد خورد.

جدول عملکرد مدافع مد نظر استقلال در ۷ سال اخیر

فصل

لیگ

تیم

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

نکته ویژه

2009-10

سریB برزیل

برازیلنسه

4

4

316

-

-

2010-11

منطقه‌ای کاریوکا 1

ولتا ردوندا

10

9

843

-

-

2010-11

سری C

برازیلنسه

9

8

755

1

به مادیرا گل 3امتیازی زد

2011-12

پائولیستا A

گواراتین گواتا

5

4

349

-

در این رقابت‌ها نیمار برزیلی با 20 گل آقای گل شد

2012-13

برتر ایران

فولاد

18

18

1620

2

دروازه راه‌آهن، پیکان را باز کرد

2013-14

برتر ایران

فولاد

5

5

450

-

از هفته 23 وارد ترکیب فولاد شد

2014-15

برتر ایران

نفت

28

27

2413

7

به سپاهان، استقلال و تراکتورسازی گل زد

2015-16

برتر ایران

سپاهان

9

8

7078

-

از هفته 18 مجوز حضور مجدد در لیگ برتر را گرفت و برابر پرسپولیس به میدان آمد و اخراج شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس