نفت علیرضا منصوریان بعد از شکست خوردن در بازی رفت قصد جبران مافات دارد و نصف‌جهانی‌ها بعد از استعفای سرمربی کروات خود – ایگور استیماچ- شاید تحت تاثیر شوک ایجادشده، بهتر از هفته‌های قبل پای به این رقابت حساس بگذارند.

نفت با علی‌منصور دنبال هت‌تریک بردن سپاهانگروه ورزشی مشرق - امروز نفت و سپاهان در ایستگاه 27 لیگ چهاردهم برای دوازدهمین بار در ادوار لیگ برتر مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. نفت علیرضا منصوریان بعد از شکست خوردن در بازی رفت قصد جبران مافات دارد و نصف‌جهانی‌ها بعد از استعفای سرمربی کروات خود – ایگور استیماچ- شاید تحت تاثیر شوک ایجادشده، بهتر از هفته‌های قبل پای به این رقابت حساس بگذارند.

علی‌منصور نمی‌خواهد از قلعه‌نویی عقب بیفتد

امروز نفت با علیرضا منصوریان انگیزه‌های ویژه خواهد داشت. این تیم در نیم‌فصل دوم آرام آرام به شرایط مدنظر کادر فنی‌اش رسید تا حالا به فکر کسب دوازدهیمن 3 امتیاز فصل و امیدوار ماندن به کسب سهمیه حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باشد.

نفت 42 امتیازی اگرچه که با تیم‌های دوم و سوم جدول یعنی استقلال‌های تهران و خوزستان 6 امتیاز فاصله دارد اما خوب می‌داند با کسب 3 امتیاز بازی امروز شانه به شانه تراکتورسازی 42 امتیازی «مدعی» آسیایی شدن پیش خواهد رفت.

نفتی‌ها در4 بازی اخیر خود به 3 پیروزی پی‌در‌پی برابر گسترش، راه‌آهن و پدیده دست پیدا کرده‌اند و آنها بعد از متوقف کردن صفر- صفر استقلال‌ خوزستان با انگیزه بالا برابر سپاهانی قرار می‌گیرند که به گواه تاریخ همواره برای‌شان دردسر درست کرده است.

سپاهان 6 - نفت 2

سپاهان و نفت در ادوار لیگ برتر 11 مرتبه برابر یکدیگر قرار گرفتند که حاصل 6 پیروزی برای اصفهانی‌ها و 2 برد به نام نفتی‌ها بوده است. در این میان 3 دیدار منجر به تساوی شده و البته اوضاع اصفهانی‌ها در گلزنی بهتر از حریف بوده است.

سپاهان در 11 دیدار یادشده 16 مرتبه به گل رسیده و سهم نفت در فتح دروازه حریف عدد 12 بوده است.

برد اول به نام قلعه‌نویی

اولین تقابل نفت و سپاهان جمعه 26 شهریور ماه سال 1389 به وقوع پیوست؛ دیداری در ایستگاه نهم لیگ دهم که منجر به تساوی بدون گل دو تیم شد. پس از آن بود که تیم امیر قلعه‌نویی جمعه 20 اسفند همان سال با 2 گل یانوش و حاج‌صفی شاگردان حسین فرکی را – در بازی برگشت- شکست داد و این سرآغاز نبردهای مهیج دو تیم بود.

امید آبی‌ها مرد خاص نبردهای نفت و سپاهان

پرگل‌ترین دیدارهای نفت و سپاهان در لیگ دوازدهم به ثبت رسید. آنجا که اصفهانی‌ها در بازی رفت 4 بر 3 و در دیدار برگشت 3 بر یک نفت را مغلوب خود کردند.

جالب اینکه 3 گل از 7 گل سپاهان برابر نفت در دو دیدار یادشده را امید ابراهیمی – هافبک فعلی استقلال- به ثمر رساند.

دو مدافع و 2 گل به خودی

در لیگ سیزدهم نتیجه بازی رفت (هفته پانزدهم) 2-2 شد وبازی برگشت را سپاهان یک بر صفر به سود خود خاتمه داد. قابل‌توجه اینکه در بازی رفت یکی از گل‌های نفت و به عبارت درست‌تر گل اول بازی را مدافع سپاهان – هادی عقیلی- به اشتباه درون دروازه نصف‌جهانی‌ها جای داد.

 در بازی برگشت هم نوبت به امین حاج‌محمدی رسید که با ضربه اشتباه دقیقه 53 خود تک‌گل سپاهان را درون دروازه خودی (بیرانوند) قرار دهد.

به این ترتیب گل به خودی‌های دو مدافع در بازی‌های رفت و برگشت لیگ سیزدهم، روی نتایج تقابل‌های نفت و سپاهان تاثیر مستقیم داشت.

نفتی که باج نداد

بهترین فصل فوتبالی نفت برابر سپاهان در لیگی رقم خورد که منجر به قهرمانی نصف‌جهانی‌ها شد و این در نوع خود جالب‌توجه است. در لیگ گذشته سپاهان اگرچه که بالاتر از تراکتورسازان قهرمان مسابقات شد اما در دو بازی رفت و برگشت برابر نفت منصوریان رنگ پیروزی را ندید.

در ایستگاه چهارم لیگ چهاردهم نفت منصوریان با گل‌های پادووانی (32)، کامیابی‌نیا (1+45) و قربانی (67) سپاهان را درهم کوبید. در بازی برگشت اول هادی عقیلی از روی نقطه پنالتی سپاهان را پیش انداخت اما در ادامه عباس بوعذار (79) تساوی سوم دو تیم در ادوار رقابت‌ها را رقم زد.

باز هم عقیلی

و بالاخره در ایستگاه 12 لیگ جاری نفت و سپاهان برای یازدهمین مرتبه برابر یکدیگر قرار گرفتند. اتفاقا این بار هم مدافع باتجربه سپاهان هادی عقیلی اثرگذار شد.

در دیدار رفت فصل جاری اول علی قربانی (36) نفت را به گل رساند اما در ادامه مهدی شریفی (1+45) و در نهایت هادی عقیلی (پنالتی89) گلزنی کردند تا سپاهان اولین پیروزی‌اش را با ایگور استیماچ جشن بگیرد.

هرچند که در ادامه طی 15 هفته تعداد پیروزی‌های ایگور تنها به عدد 2 رسید و همین منجر به استعفایش شد.

حال باید دید امروز در غیاب استیماچ مستعفی سپاهان دوباره از پس نفت برمی‌آید؟ و یا اینکه شاگردان با انگیزه منصوریان پیروزی سوم تیم‌شان برابر رقیب را به ثبت می‌رسانند؟

جدول تقابل‌های سپاهان و نفت در ادوار لیگ برتر

تیم

برد

مساوی

باخت

گل‌زده

گل‌خورده

تفاضل

امتیاز

سپاهان

6

3

2

16

12

4+

21

نفت

2

3

6

12

16

4-

9

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس