بمب افکن های سوخو 24 و قاره پیمای توپولف روسیه حمله فرضی به پایگاه های سامانه موشکی آمریکا مستقر در شرق اروپا را که آخرین واحد آن در رومانی گشایش یافت، تمرین کردند.

به گزارش مشرق، مسکو بارها اعلام کرده که برای رفع تهدیدهای استقرار سامانه سپر موشکی آمریکا در شرق اروپا، تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد، زیرا تهدیدی برای روسیه است.

روزنامه ایزوستیا نوشت: پایگاه هوایی چائودا در شبه جزیره کریمه مرکز عملیات رزمایشی سوخو 24 ام و بمب افکن های دور پرواز توپولف 22 ام 3 است که با بیشترین دقت کانونی می توانند بمب ها و موشک ها را به اهداف دریایی و ساحلی شلیک کنند.

پیش از این نیز عملیات تمرین بمباران مواضع و اهداف تروریست ها در سوریه در مرکز هوایی چائودا انجام گرفته بود که نتایج خوبی داشت و به کارآمد شدن عملیات ضد تروریستی کمک بسیاری کرد.

ایزوستیا ادامه داده است: در شرایطی که یکی از پایگاه های موشکی آمریکا در رومانی تاسیس شده است، آغاز کار مرکز نظامی چائودا در کریمه پیام دیگر مسکو به واشنگتن و ناتو خواهد بود که روسیه اقدام های طرف مقابل نزدیک مرزهای خود را بی پاسخ نمی گذارد.

ویکتور موراخوفسکی سردبیر نشریه نظامی آرسنال اتچستوا نیز در این باره اعلام کرده است که مرکز هوایی تازه ساخته شده در کریمه مرکزی برای آموزش نیروی هوایی روسیه در این زمینه و عرصه های دیگر خواهد شد.

با وجود هشدارهای مکرر مسکو، آمریکابتازگی یک مرحله اصلی دیگر از اجزای سامانه موشکی خود را در پایگاه نظامی دوسلو در رومانی برجای مانده از دوران شوروی سابق مستقر کرد که موجب واکنش فوری و منفی مسکو شد.

وزارت خارجه روسیه در این باره اعلام کرده است: با توجه به وضعیت کنونی، حق پاسخ دادن به سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا را برای خود محفوظ می دانیم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد حسین ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    گور بابای آمریکا و روسیه.
  • ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    صد دینار بده آش به همین خیال باش
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    دمت گرم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس