روسیه اعلام کرد با توجه به تجربه استقرار سامانه پدافند موشکی این کشور در حفاظت از پایگاه ها و تجهیزات یگان های نظامی روسی در سوریه، این الگو به صورت گسترده در نیروهای مسلح روسیه استفاده خواهد شد و آموزش داده می شود.

به گزارش مشرق، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه با اعلام این خبر، افزود: تجربیات به دست آمده در سوریه برای آموزش نظامیان روسی در کاربرد تسلیحات هوایی و مجموعه های موشکی استفاده خواهد شد.

وی اظهار کرد: ارتش روسیه اشکال جدید آموزش های نظامی در رابطه با اقدام های جنگی در سوریه را بکار خواهد برد.

روسیه از مهرماه سال گذشته با درخواست دمشق مجموعه ای از یگان های نیروی هوافضا و دریایی خود را برای سرکوب تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره در سوریه بکار گرفت که با هزاران سورتی پرواز، مواضع آنان را زیر بمباران های گسترده قرار دادند و سبب زمین گیری تروریست ها و آغاز پیشروی های نظامیان سوری شدند.

آذر ماه سال گذشته پس از ساقط شدن یک فروند بمب افکن سوخو 24 ام روسیه توسط جنگنده های ترکیه در بازگشت از بمباران مواضع تروریست ها که به کشته شدن یک خلبان آن توسط تروریست های مسلح هنگام فرود با چتر در آسمان سوریه منجر شد، روسیه مجموعه گسترده از امکانات پدافند موشکی را برای حفاظت از نیروها و هواپیماهای در حال پرواز یا مستقر خود بکار گرفت.

انتقال و استقرار اس 400 پیشرفته ترین سامانه پدافند موشکی در طول 24 ساعت با دستور مستقیم ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه که به صورت انحصاری فقط در اختیار نیروهای مسلح این کشور است، از جمله این اقدام ها بود که پوشش دفاعی آسمان سوریه را کامل تر کرد و اعلام شد، هر گونه اقدام ضد روسی با جدی ترین واکنش پاسخ داده می شود.

پس از این اقدام، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که ساختار پیچیده و سازمان یافته دفاعی روسیه برای حمایت از نیروهای هوایی این کشور سبب شده یگان‌های هوایی آمریکا نتوانند در آسمان سوریه پرواز کنند.

مقام های آمریکایی در گفت وگو با شبکه بلومبرگ گفته بودند که انتقال سامانه اس-400 از روسیه به سوریه و استقرار آن اقدام ناخواسته‌ای است که باعث شده هواپیماهای آمریکایی زمین‌گیر شوند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس