کد خبر 582974
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲

با آن که رسانه های جمعی اکنون اخبار خود را به جنگ علیه تروریست های داعش در فلوجه متمرکز کرده اند اما جنگ مخفی دیگری در خیابان های موصل در مبارزه با تروریست های مسلح جریان دارد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری اسکای نیوز روز چهارشنبه گزارش داد، یکسال و اندی پس از سقوط شهر موصل به دست نیروهای ابوبکر البغدادی سرکرده داعش اکنون گروه های کوچکی به وجود آمده که سرکرده های داعش را در این شهر مورد حمله قرار می دهند.

با این که این حملات کوچک هستند ولی چون با سلاح های بی صدا انجام و عامل حمله موفق به فرار می شود برای داعشی ها بسیار رعب آور شده است.

یکی از این گروه ها 'گردان های آزاد سازی موصل' است و گروه دیگر 'آزادگان موصل' و اخیرا هم جنبش افسران آزاد به آنان پیوسته است.

این گروه های مقاومت عموما از اعضای ارتش سابق عراق که به تروریست ها ملحق نشده اند ، دانشجویان دانشگاه ها و کانون های آموزشی و دیگر شهروندان موصل هستند.

کارشناسان می گویند این گروه ها ابتدا با ابتکارات فردی، و یک ماه پیش نیز با گردآوری نیروهای بیشتر تشکیل شد. این گروه ها دارای قابلیت های محدود از جمله هدف قرار دادن تروریست های داعش با اسلحه و بمب های انفجاری کوچک و سلاح های بی صدا هستند.

افراد مسلح نگرانند که اهالی ناراضی موصل، تروریست های داعش را هدف قرار دهند و این امر موجب شود آنان فعالیت های خود را بار دیگر مخفیانه انجام دهند.

علی الربیعی کارشناس نظامی و استراتژیک در همین رابطه به اسکای نیوز گفت: در جولای 2014 و بعد از اشغال شهر موصل توسط تروریست های داعش عملیات مقاومت در داخل و خارج از این شهر شکل گرفت و در داخل این شهر گروه مقاومت متشکل از جوانان و نظامیان سابق که قصد مبارزه با تفکرات نادرست داشتند، تشکیل شد.

وی گفت: این گروه مقاومت با نهایت احتیاط به دلیل وجود جاسوسان داعشی اقدام به فعالیت کرد و در مدت اخیر اقدامات مقاومت در موصل افزایش یافته به طوری که به ترور سرکردگان داعش انجامیده است.

الربیعی گفت : این عملیات نشانه ضعف حاکمیت نظامی داعش است و نشان می دهد فروپاشی این گروه تروریستی نزدیک است چرا که تجربه تاریخ نشان داده مقاومت های بزرگ در تاریخ از همین اقدامات کوچک آغاز شده است.

این کارشناس نظامی با مقایسه مقاومت مردم در موصل و تکریت گفت : زمانی که تروریست های داعش در حال اشغال و سلطه بر شهر موصل بودند با مقاومت زیادی مواجه شدند در حالی که به راحتی شهر تکریت را تصرف کردند چرا که این شهر تقریبا خالی از سکنه بود .

وی گفت: نیروهای مقاومت در داخل موصل چشمداشتی به حمایت های خارجی ندارند بلکه به تلاش و امکانات خود ساکنان این شهر تکیه کرده اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس