کد خبر 583009
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰

گروه تروریستی داعش که تحت فشار شدید پیشروی نیروهای عراقی قرار گرفته است، از مردم فلوجه برای کند کردن پیشروی نیروهای عراقی استفاده می کتد.

به گزارش مشرق، مردم فلوجه می گویند افراد این گروه تروریستی از آنجا که نتوانسته اند حمایت مردم را جلب کنند، در کوچه ها و خیابانهای شهر، آن ها را به باد ناسزا می گیرند.

یک منبع آگاه در داخل فلوجه به خبرگزاری فرانسه گفت: «مردم برای رسیدن نیروهای عراق و نجات از خطر تروریستهای داعش، لحظه شماری می کنند».

ابو محمد الدلیمی، از شهروندان فلوجه، می گوید: «تروریستهای داعش هر روز بیشتر از قبل مردم را آزار و اذیت می کنند، پیشروی نیروهای عراقی آن ها را به شدت به وحشت انداخته است».

وی افزود: «اوضاع اهالی این شهر پیوسته بد و بدتر می شود. مردم اسیر تروریست های داعش هستند. آن ها همین دوشنبه گذشته حدود یکصد نفر را از مناطق مختلف فلوجه دستگیر کرده و با خود به جای نامعلومی برده اند».

برخی از افسران عراقی نیز گفته اند تروریستهای داعش برخی مردان و جوانان شهر را مجبور کرده اند که برای مقابله با پیشروی نیروهای عراقی، به صفوف داعش بپیوندند.
 
از زمان آغاز عملیات آزادسازی فلوجه در هفتۀ گذشته، هزاران شهروند ساکن در مناطق اطراف فلوجه از چنگال داعش گریخته اند، اما احتمال می رود که هم اکنون پنجاه هزار شهروند هنوز در داخل شهر باشند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد صدها خانواده در فلوجه در اسارت داعش هستند و عناصر این گروه تروریستی از انها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

لیز گراندی، نماینده سازمان ملل در عراق هم گفت که مسئولین سازمان ملل گزارش های موثقی در دست دارند که نشان می دهند داعش خانواده ها را در مرکز شهر جمع کرده و به آنها اجازه ترک محل را نمی دهد.

وی به روزنامه نگاران گفت: «داعش ممکن است از این خانواده ها به عنوان سپر انسانی استفاده کند».

وی خاطرنشان کرد که در صورت آغاز عملیات نظامی، این خانواده ها به شدت در خطر هستند.
ناصر موفلاحی، مدیر شورای نروژی پناهندگان در عراق گفت هر لحظه که می گذرد و هر قدر که درگیریها شدت می یابند، فراهم کردن زمینۀ خروج ایمن مردم محاصره شده در فلوجه، سخت تر می شود.

عملیات آزاد سازی فلوجه از چنگ داعش که از دوشنبۀ گذشته آغاز شده، با پیشروی های گستردۀ نیروهای عراقی در اطراف فلوجه و محاصره شدن تروریست ها در شهر همراه بوده است. از همین رو عناصر داعش، غیر نظامیان را در فلوجه به عنوان سپر انسانی برای کند کردن پیشروی نیروهای عراقی مورد استفاده قرار داده اند.


منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    چرا اینها حرف الکی میزنند خب اگه داعش بهشون میگه بیایید اسلحه بگیرید و در مقابل نیروهای عراق مقاومت کنید اسلحه را بگیرند و علیه خودشان استفاده کنند
  • محسن ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    دوست عزیز ناشناس درسته ولی باید این را قبول کنیم که شهر فعلا در اشغال مزدوران حرامی وهابی صهیونیستی است و کار کمی سخته در عین حال مردم مناطق تحت اشغال، برای نجات خود و ناموسشان از چنگال داعشی های خبیث باید بهترین راه را، که «شهادت» یا «پیروزی» است انتخاب کنند و با نفوذ و ضربات سهمگینی بر صفوف عناصر داعشی، مراکز تسلیحات، تجهیزات و مرکز فرماندهی تفاله های وهابیت وارد کنند تا نجات و آزادی خود و ناموسشون تسریع یابد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس