کد خبر 582303
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

به دنبال استعفای مذاکره کننده ارشد هیات مخالفان سوریه در مذاکرات ژنو، مخالفان طی روزهای آینده هیات جدیدی را برای شرکت در مذاکرات تشکیل خواهند داد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، سالم المسلط، سخنگوی هیات عالی مخالفان سوریه در مذاکرات ژنو اعلام کرد که این هیات طی 10 روز گردهم خواهد آمد تا نمایندگان خود را در دور آتی مذاکرات ژنو تعیین کند.

محمد علوش، مذاکره کننده ارشد هیات مخالفان سوریه در مذاکرات ژنو روز یکشنبه استعفای خود را به دلیل شکست مذاکرات در تحقق حل و فصل سیاسی و کاهش رنج مردم سوریه اعلام کرد.

المسلط گفت: نشست آتی درباره بازنگری در خصوص تعدادی از مسائل و نه فقط تعیین نمایندگان مخالفان در مذاکرات است. این تحولات نتیجه ناامیدی و یأس سوری‌ها در قبال اقدامات جامعه جهانی است. من تکرار می‌کنم که در نشست آتی تصمیماتی درباره بسیاری از مسائل گرفته خواهد شد.

علوش نماینده گروه جیش الاسلامی است که مسکو و دمشق آن را تروریستی می‌دانند.

یک منبع آگاه نیز اعلام کرد که در نشست هفته گذشته هیات عالی مخالفان در ریاض درباره تغییر علوش و اسعد الزعبی که یکی از افسران جدا شده از ارتش سوریه است، بحث و گفتگو شد.

این منبع اعلام کرد که در این نشست تأکید شد که مذاکره کننده ارشد و رئیس هیات مخالفان از افراد کاربلد باشند یعنی مهارت دیپلماتیک و آگاهی درباره قوانین بین‌المللی داشته باشند.

به گفته منابع، مخالفان می‌خواهند هیات خود را به گونه‌ای تغییر دهند که با تحولات میدان سوریه هماهنگ باشد.

به گفته این منابع، مخالفان سوریه می‌خواهند پست‌های اصلی در هیاتشان را به دو دیپلمات جدا شده از نظام سوریه بدهند که مهارت لازم برای پیشبرد مذاکرات را داشته باشند.

این منبع وجود فشار خارجی برای گرفتن این تصمیم را تکذیب کرد.

مخالفان سوریه آوریل گذشته تصمیم گرفتند تا مشارکت خود را در مذاکرات صلح در اعتراض به حملات ارتش سوریه به تعلیق درآورند. سازمان ملل نیز هنوز موعدی برای ازسرگیری مذاکرات تعیین نکرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس