مشاور یاسر عرفات به همراه شماری از کُردهای عراق به قدس رفت و با مسئولان صهیونیستی و یکی از سرکرده‌های پیشین «جبهه النصره» و حال حاضر «احرار الشام» دیدار کرد.

به گزارش مشرق، برخی از منابع آگاه اعلام کردند که «محمد رشید» معروف به «خالد اسلام» که مشاور «یاسر عرفات» بوده است با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

روزنامه «الحیاة الجدیدة» گزارش داد که خالد اسلام با یک گذرنامه کانادایی به همراه شماری از مسئولان کردستان عراق 12 ژانویه وارد هتل «الملک داوود» در قدس شده و با رئیس کنست اسرائیل و شماری از افسران سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

به گزارش این روزنامه، خالد اسلام با هیئت همراه خود در «حیفا» مهمان «ایوب قرا» عضو کنیست «لیکود» شدند؛ شخصی که نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است و چند بار به کردستان عراق سفر و با شماری از مسئولان کُرد دیدار کرده است.

ایوب قرا در یکی از هتل‌های حیفاء مهمانی ترتیب داد و مسئولان بلندپایه اسرائیلی را دعوت کرد.

بنا بر این گزارش، چند روز بعد (چهارشنبه گذشته) علت واقعی این سفر و مأموریت خالد سلام مشخص شد. ماجرا از این قرار بود که خالد اسلام با یکی از افسران بلندپایه اطلاعاتی اسرائیل به بیمارستان «نهاریا» رفت و در آنجا با شخص سوری به نام «مصطفى علی اللبابیدی» که یکی از سرکرده‌های جبهه النصره در سوریه بوده و در حال حاضر یکی از سرکرده‌های «احرار الشام» است، دیدار کرد.

الحیاه الجدیده در ادامه می‌نویسد، اللبابیدی به صورت رسانه‌ای اعلام کرد که از جبهه النصره خارج شده است ولی از گروه تروریستی القاعده اعلام برائت نکرد.

به گزارش این روزنامه، خالد اسلام به کمک امریکا که برخی از مسئولان کُرد در آن سهیم هستند به دیدار اللبابیدی رفته بود تا اینکه احرار الشام در گفت‌وگوهای سوری-سوری یک طرف اصلی باشد. لذا در حال حاضر برای آمریکا مهم نیست که چه طرفی تحت عنوان معارضان سوری وارد گفت‌وگو می‌شود، بلکه مهم این است که این گروه از القاعده اعلام برائت کند تا بدین ترتیب در مقابل روسیه برگه برنده داشته باشند؛ زیرا مسکو [بدرستی] می‌گوید که النصره و گروه‌های وابسته به آن تروریستی هستند.

بنا بر این گزارش، پس از دیدار خالد اسلام با اللبابیدی وی و همراهانش به مرزهای سوریه به ویژه منطقه «قنیطره» [در جنوب سوریه] رفتند و در آنجا با شمار دیگری از معارضان سوری که در آن منطقه حضور داشتند دیدار کرد؛ معارضانی که با سرویس امنیت اسرائیل روابط آشکاری دارند.

ظاهرا خالد اسلام از سوی آمریکا موظف است که در حال حاضر با معارضان سوری که خارج از گروه‌های داعش و النصره فعالیت می‌کنند دیدار و وضعیت آنان را به ساماندهی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس