کد خبر 572939
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

منابع نزدیک به حزب الله لبنان اعلام کردند، در انفجاری که منجر به شهادت فرمانده نظامی این حزب در نزدیکی فرودگاه دمشق شد احتمالا علاوه بر اسرائیل طرف‌های منطقه‌ای نیز در آن دست داشته‌اند.

 به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، منابع نزدیک به حزب الله لبنان اعلام کردند: احتمالا طرف‌های منطقه‌ای در کنار اسرائیل در ترور مصطفی بدرالدین فرمانده نظامی حزب الله در دمشق دست داشته باشند.

به گفته این منابع، تاخیر در اعلام عامل اصلی این عملیات تا امروز (شنبه) به دلیل این است که تحقیقات به جاهای مهمی رسیده و نشان می‌دهد که احتمالا سازمان اطلاعات کشورهای عربی و منطقه‌ای در ترور این فرمانده حزب الله دست دارند.

همچنین منابع اعلام کردند که مسئولان اسرائیلی در جبهه شمالی حالت آماده باش، اعلام نکرده‌اند. هر بار که یکی از فرماندهان حزب الله ترور می‌شد مثلا در زمان ترور عماد مغنیه یا سمیر قنطار مسئولان رژیم صهیونیستی حالت آماده باش اعلام می‌کردند.

مصطفی بدرالدین که از جمله فرماندهان برجسته حزب الله محسوب می‌شد روز جمعه در انفجاری در نزدیکی فرودگاه دمشق به شهادت رسید.

این در حالی است که مناطق اطراف فرودگاه دمشق یکی از امن‌ترین مناطق نه تنها در خود پایتخت بلکه در تمامی مناطق سوریه است و این مساله نشان می‌دهد که بعید نیست مخالفان سوریه نیز در این انفجار دست داشته باشند.

به گفته این منابع، دو موشک هوا به زمین به این ساختمان اصابت کردند که در نتیجه انفجار مهیبی رخ داده و ساختمان به طور کامل ویران شد.

به گفته این منابع، این ساختمان در محوطه فرودگاه بین‌المللی دمشق بود.

این منابع عملیات ترور بدرالدین را عملیات امنیتی بسیار دقیقی دانستند. آن‌ها بعید ندانستند که این عملیات نتیجه همکاری مشترک میان سازمان اطلاعات اسرائیل و آمریکا باشد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس