کد خبر 636141
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

مسئولان مقابله با تروریسم در فرانسه، طی بیانیه ای اعلام کردند که تا کنون 200 تروریست فرانسوی در عراق و سوریه کشته شده اند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان مقابله با تروریسم در فرانسه با ارائه آمار تلفات تروریست های فرانسوی فعال در سوریه و عراق، شمار کشته شدگان را بیش از 200 نفر اعلام کردند.

این منابع با اشاره به تایید این آمار توسط منابع پلیس، عنوان کردند که باید در مورد این آمار احتیاط کرد زیرا ارقام ارائه شده مربوط به افرادی است که برای تشکیلات ضدتروریستی شناخته شده هستند. آمار واقعی ممکن است بسیار فراتر از این باشد.

«پاتریک کالوار» (Patrick Calvar) مدیرکل امنیت داخلی فرانسه در ماه مه (اردیبهشت/ خرداد) در مقابل اعضای کمیسیون دفاعی مجمع (مجلس) ملی، گفته بود: به دست آوردن اطلاعات دقیق به دلیل بمباران ها بسیار دشوار است.

«مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه، 11 سپتامبر گذشته (21 شهریور 94) گفته بود: حدود 700 تروریست فرانسوی و یا مقیم فرانسه در سوریه و عراق حضور دارند. این آمار 275 زن و ده ها نوجوان را شامل می شود.

این گزارش حاکی است: فرانسه به عنوان یکی از کشورهایی که بیشترین تروریست خارجی را به عراق و سوریه فرستاده، از ژانویه 2015 (دی/ بهمن 93) با موج بی سابقه اقدامات تروریستی مواجه شده است.

در پاییز 2015، «برنار کزنوو» وزیر کشور فرانسه گفته بود که پنج هزار اروپایی از کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک، انگلیس، سوئد و اسپانیا در میان 20 هزار تروریست خارجی فعال در مناطق درگیر حضور دارند.

در حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس، فرانسه برای نخستین بار در تاریخ خود هدف عملیات انتحاری قرار گرفت. در جریان این حملات 130 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 350 نفر دیگر مجروح شدند.

در جریان این حملات، دو انفجار انتحاری نزدیک استادیوم فوتبال در سن دونی صورت گرفت و همزمان چند تیراندازی در مناطق 10 و 11پاریس رخ داد. همچنین افراد مسلح با ورود به سالن کنسرت باتاکلان بیش از هزار و 500 نفر را به گروگان گرفتند.

پس از این حمله تروریستی، در سراسر فرانسه حالت فوق العاده اعلام شد. حالت فوق العاده در فرانسه که تاکنون چند بار دیگر هدف حمله تروریستی گسترده و یا اقدامات تروریستی محدود قرار گرفته، تا اوایل سال 2017 میلادی تمدید شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس