مرور تاریخچه دو تیم مدعی صعود از گروه سوم یورو 2016 نشان می دهد که دو تیم غربی و شرقی اروپا رقابت چندانی با هم نداشته اند و شاید انگیزه اوکراین برای ثبت اولین برد تاریخ خود مقابل ژرمن ها بیشتر باشد.

جدال غرب و شرق اروپا در دو سبک متفاوتویژه نامه یورو 2016 مشرق - آلمان و اوکراین دو تیم حاضر در گروه C برگزارکننده اولین بازی خود در یورو 2016 خواهند بود. دو تیمی که با شرایط متفاوتی به فرانسه رسیدند؛ آلمان با صدرنشینی و اوکراین با عبور از پلی آف.

تقابل فوتبال منظم، پرحوصله و البته چشم نواز آلمان در چند سال اخیر، با بازی ماشینی و منظم اوکراین که برگرفته از مکتب شوروی است، می تواند علاقه مندان را به دیدن یک بازی تاکتیکی دعوت کند.

دو تیم تا پیش از این دیدار فقط 5 مرتبه با یکدیگر روبرو شده اند که 4 دیدار آن رسمی و در مرحله انتخابی جام جهانی بوده و یک دیدار دوستانه در شهر کیف. قابل توجه این که اوکراین هرگز موفق به شکست دادن ژرمن ها نشده است.

جدول تقابل های آلمان و اوکراین

تیم

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

آلمان

5

3

2

-

10

اوکراین

5

-

2

3

5


* بهترین و آخرین برد دو تیم

در 5 دیدار قبلی دو تیم 3 بازی مساوی شده و در دو بازی هم پیروزی با آلمان ها بوده است. بهترین پیروزی ژرمن ها سال 2001 و در مسابقات انتخابی جام جهانی 2002 به ثبت رسید. حدود 14 سال 7 ماه قبل آلمان ها موفق شدند (چهارشنبه 23 آبان 80) حریف را 4-1 مغلوب کنند. این برد آخرین برد آلمان هم محسوب می شود. دیگر برد آلمان در اولین تقابل دو تیم و در انتخابی جام جهانی 1998 با نتیجه 2-0 به سود زرمن ها رقم خورده بود.

آخرین دیدار دو تیم هم حدود 5 سال قبل با تساوی پایان یافت.  جالب است بدانید این دیدار در یازدهمین روز از ماه یازدهم سال 2011 برگزار شد و نتیجه هم 3-3 مساوی شد تا دو تیم سهمی مساوی از یک روز خاص با خود ببرند.


* بهترین گلزن دو تیم در دیدارهای رو در روی رسمی

میشائیل بالاک با زدن 3 گل به اوکراین بهترین گلزن ژرمن هاست و 5 گل اوکراین مقابل آلمان را 5 بازیکن متفاوت زده اند.


* نتایج 5 تقابل دو تیم آلمان و اوکراین:

* اوکراین 3 - 3 آلمان (دوستانه2011)

* آلمان 4 - 1 اوکراین ( انتخابی جام جهانی 2002)

* اوکراین 1 - 1 آلمان ( انتخابی جام جهانی 2002)

* اوکراین 0 - 0 آلمان (انتخابی جام جهانی 98)

* اوکراین 0 - 2 آلمان (انتخابی جام جهانی 98)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس