اسنودن که به عنوان تحت تعقیب ترین مرد دنیا شناخته می‌شود، از سال 2013 و به دنبال افشای فایل هایی از دولت آمریکا که نشان دهنده جاسوسی این کشور بود، تحت تعقیب قرار گرفت و سرانجام پناهنده روسیه شد.

پیمان قاسم خانی «حلزون» شد!گروه فرهنگ و هنر مشرق- فیلم «اسنودن» به کارگردانی الیور استون در جشنواره سینمایی سن سباستین به نمایش در می‌آید. این فیلم زندگینامه الیور استون با بازی جوزف گوردون-لوی در نقش کارشناس ان اس ای در شصت و چهارمین جشنواره فستیوال سن سباستین برای مخاطبان اروپایی اکران می شود. اسنودن که به عنوان تحت تعقیب ترین مرد دنیا شناخته می‌شود، از سال 2013 و به دنبال افشای فایل هایی از دولت آمریکا که نشان دهنده جاسوسی این کشور بود، تحت تعقیب قرار گرفت و سرانجام پناهنده روسیه شد.
 
کیج در این فیلم در نقش یکی از مقامات رسمی امنیتی سابق آمریکا بازی می‌کند. جوزف گوردون-لوی در نقش اصلی این فیلم بازی می‌کند. شایلین وودلی بازیگر «واگرا» و ملیسا لئو و نیکلاس کیج دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.  این فیلم در بخش رسمی غیررقابتی این جشنواره اسپانیایی روی پرده می‌رود. این هفتمین بار است که استون راهی این جشنواره می شود، اما نخستین باری است که یکی از فیلم های وی در بخش رسمی نمایش داده می شود. در سال 1986 او «سالوادور» را در این رویداد نمایش داد و بعد «قاتلان طبیعی» در سال 1994 و «مرکز تجارت جهانی» در سال 2006 در این جشنواره نمایش داده شدند.
 
فیلم‌های دیگر او چون «رادیو سخنگو» در سال 1989 و «در جستجوی قاتل» در سال 2004 و «الکساندر: برش نهایی» و «تاریخ ناگفته آمریکا» در سال 2013 نیز در همین جشنواره نمایش داده شده اند. استون جایزه دونوستیا را از این جشنواره برای یک عمر دستاورد هنری دریافت کرده است. فیلم «اسنودن» در آلمان، آمریکا، چین و روسیه فیلمبرداری شده و قرار است 16 سپتامبر در آمریکا اکران شود. فرانسه نیز از 30 دسامبر شاهد اکران این فیلم خواهد بود. به گزارش بانی فیلم، در حالی که فیلم لائورا پویتراس «شهروند چهار» درباره اسنودن به عنوان مستند غیرداستانی برنده اسکار شد، انتظار می رود توجه به فیلم اولیور استون از همیشه بیشتر شده باشد.
 
کمپانی استون امتیاز دو کتاب «دوران اختاپوس» رمانی از آناتولی کوچرنا وکیل روسی اسنودن و کتاب «پرونده های اسنودن» نوشته لوک هاردینگ را خرید تا بتواند داستان این فیلم را با اقتباس از آنها بسازد. فیلمنامه این فیلم را خود استون نوشته است. جشنواره سن سباستین فیلم‌های متعددی را در بخش رسمی نمایش می‌دهد اما هنوز اسامی آن‌ها را اعلام نکرده است. این جشنواره از 16 الی 24 سپتامبر دایر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس