کد خبر 650877
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

اولیور استون سینما گر منتقد آمریکایی عقیده دارد که برخلاف همه تبلیغاتی که در مورد آزادی می شود، در کشورش دموکراسی وجود ندارد.

به گزارش مشرق، نول ابسرواتور نوشت: اولیور استون کارگردان مشهور آمریکایی فیلم هایی چون «JFK » و « Nixon» که جدیدترین فیلمش « Snowden» روی پرده می آید، معتقد است که کشورش زیر فشار اتحاد نظامی - صنعتی و وال استریت فقط یک هدف را دنبلال می کند: برانگیختن ترس.

استون تغییر نمی کند و همان چریک دائمی سینمای آمریکا است. او اکنون « Snowden» را ارائه کرده است، یک فیلم جدید در مورد بخش تاریک امپراتوری آمریکایی. ادوارد اسنودن در این فیلم مانند مردی با انگیزه های بالا معرفی شده که هدفش هشدار در مورد تهدید ایجاد یک حکومت دیکتاتوری سایبر است. آیا ادوارد اسنودن که اکنون به روسیه پناهنده شده است قبل از اینکه باراک اوباما کاخ سفید را ترک کند توسط وی بخشوده می شود؟

استون به این مساله امیدوار است. این کارگردان در 70 سالگی کمترین مقداری نه از نیروی اعتقادش و نه از خشمش را از دست نداده است.

استون با فیلم « Platoon» جنگ ویتنام را محکوم کرد، با «Wall Street » دنیای مالی را مورد حمله قرار داد، در «JFK » روایت رسمی در مورد سوء قصد جان اف کندی را زیر سوال برد، در« Nixon» شرارت سیاست را زیر ذره بین برد و در «Alexandre » واکنشی کوبنده علیه قدرت نشان داد.

وی از فیلمی به فیلم دیگر همواره نامتعارف و همیشه منتقد یک ضد- پرتره از آمریکا را ترسیم کرده و سوءاستفاده ها و انحراف ها را محکوم می کند. تایلور ، راوی فیلم « Platoon» می گفت: دشمن اصلی ما ، خودمان هستیم. این جمله هنوز هم در فضای کنونی مصداق دارد: اولیور استون اشتباه نکرده بود... او هنوز هم می گوید: دموکراسی در آمریکا وجود ندارد.


منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس