کد خبر 581624
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

هجوم هزاران تن از آوارگان رقه به مناطق تحت سیطره داعش در شرق سوریه و کمبود مواد غذایی و پزشکی در این مناطق خطر وقوع فاجعه انسانی در شرق سوریه را تشدید کرده است.

 به گزارش مشرق، با تشدید درگیری‌های بین نیروهای دموکراتیک سوریه و داعش در ریف شمالی رقه، دسته‌های بزرگ آوارگان این شهر به سوی ریف‌های غربی حسکه و دیرالزور هجوم آورده‌اند.

تاکنون قریب به شصت هزار غیرنظامی به مناطق غربی دیرالزور همچون الکسره و روستاهای اطراف آن وارد شدند، چرا که داعش مانع رفتن غیرنظامیان به مناطق خارج از سیطره خود می‌شود.

حدود یکصد خانواده اهل رقه نیز در این روزها خود را به روستای المبروکه در ریف غربی حسکه رساندند که تحت سیطره یگان‌های تندرو کُرد قرار دارد.

در همین حال دادگاه شرعی وابسته به گروه‌های تروریستی در ریف حلب طی صدور حکمی مانع ورود اهالی شرق سوریه به مناطق حضور گروه‌های تروریستی «الجبهه الشامیه»،« احرار الشام» و «جبهه النصره» و همچنین گذرگاه‌های مرزی با ترکیه شده به بهانه اینکه نگران رسیدن هسته‌های خفته داعش به این مناطق است.

منابع محلی با بیان اینکه کمبود کالاهای اساسی در مناطقی که آوارگان رقه به آنجا کوچ کرده‌اند، فاجعه‌ای انسانی به بار خواهد آورد، گفت: مواد غذایی و پزشکی در روستاهای کوچکی که میزبان آوارگان هستند اندک است بخصوص که داعش هم مانع خروج آوارگان از مناطق تحت سیطره خود به استان حسکه و دیگر استان‌های سوریه می‌شود، بنابراین فکر کمک‌رسانی به این مناطق هم به دلیل مخالفت داعش غیرممکن است.

داعش قریب به 2 هزارنفر از عشایر عرب استان رقه را برای جنگ علیه نیروهای دموکراتیک در جبهه‌های مختلف نبرد به خدمت گرفته است و از سوی دیگر همچنان در حال انتقال جنگجویان سوری از ریف‌های دیرالزور و حسکه به سمت رقه است و در همین حال به انتقال تجهیزات نظامی سنگین و نیروهای خارجی خود را به استان دیر الزور ادامه می‌دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس