کد خبر 581557
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

مسئولان مصر در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه جماعت اخوان المسلمین، دارایی‌های ۶۵ عضو این گروه را بلوکه کردند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیته مصادره و اداره اموال جماعت اخوان المسلمین که یک کمیته قضایی است، اعلام کرد که علاوه بر بلوکه شدن اموال 65 عضو این جماعت، حکمی درباره تعطیلی یک شرکت صرافی در قاهره و مصادره اموال آن به ارزش 9 میلیون پوند مصری صادر شده است.

بر اساس اعلام این کمیته همچنین اموال 12 نهاد دیگر اعم از شرکت های گردشگری، ملک و املاک و مراکز درمانی در دو استان قاهره و اسکندریه بلوکه شده و ادارات اجرایی نیز به 4 شرکت در چند زمینه از جمله تولید دارو و ساختمان سازی تبدیل شده است.

کمیته مذکور همچنین اعلام کرد که هماهنگی با وزارت آموزش در خصوص بازسازی تمامی مدارس مصادره شده که قبلا توسط اعضای اخوان المسلمین اداره می شد، در جریان است و این مدارس مجموعا 110 مدرسه است که قرار است مدیران شایسته برای آن انتخاب و برای فعالیت در سال تحصیلی جدید آماده شوند.

کمیته یاد شده به اسامی 65 عضو اخوان المسلمین که اموال آنها بلوکه شده است، اشاره‌ای نکرد و تنها اسامی شرکت ها و مراکز پزشکی را منتشر کرد.

در سپتامبر سال 2013 دادگاه امور ضرب الاجل قاهره طی حکمی جماعت اخوان المسلمین مصر و تمامی موسسات وابسته به آن را ممنوعه اعلام و دستور مصادره تمامی دارایی های منقول و غیر منقول آن را صادر کرد.

پس از صدور این حکم، دولت مصر در ژانویه سال 2014 کمیته اداره اموال، شرکت ها و انجمن های وابسته به جماعت اخوان المسلمین تحت عنوان «کمیته مصادره و اداره اموال جماعت اخوان المسلمین» را صادر کرد.

در ژانویه گذشته این کمیته اعلام کرد که در حال حاضر دارایی های 65 شرکت، 1125 انجمن محلی وابسته به اخوان المسلمین، اموال 1370 نفر، 460 خودرو، 318 هکتار زمین زراعی متعلق به اعضای اخوان المسلمین، 105 مدرسه، 43 بیمارستان وابسته به انجمن اسلامی پزشکی و 19 شرکت صرافی را مصادره کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس