کد خبر 579613
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۰

شبکه تلویزیونی الجزیره با انتشار خبری بنقل از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که گروه تروریستی تکفیری احرارالشام وابسته به شبکه تروریستی بین المللی القاعده در سوریه گروهی تروریستی نمی باشد!

گروه بین الملل مشرق- شبکه تلویزیونی الجزیره با انتشار خبری بنقل از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که گروه تروریستی تکفیری احرارالشام وابسته به شبکه تروریستی بین المللی القاعده در سوریه گروهی تروریستی نمی باشد!

آمریکا:احرارالشام (القاعده) تروریست نیست!

بنابر این گزارش، مقام آمریکایی مدعی شد که احرارالشام تروریستی تکفیری نبوده و لازم است در مذاکرات پیرامون تعیین آینده سوریه مشارکت فعال داشته باشد. همچنین خبرها حکایت از دعوت رهبران این گروه به آمریکا جهت مذاکره با مسئولان ارشد دولتی آن دارد. ادعای تروریست نبودن احرارالشام در حالی است که به گواهی اسناد غیرقابل انکار، موسسین و فرماندهان ارشد این گروه از نظر تشکیلاتی و فرماندهی وابسته به شبکه القاعده بوده و برخی از آنها دارای سوابق طولانی حضور در نبردهای افغانستان در قالب سازمان القاعده بوده اند.

آمریکا:احرارالشام (القاعده) تروریست نیست!

همچنین تصاویر و سوابق موسس اصلی این گروه نشان می دهد که وی با نام "ابوعمر السوری در حایگاه معاون و دست راست اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده بمدت 10 سال در افغانستان حضور داشته و در سال 2011 از طریق ترکیه وارد خاک سوریه شده و احرارالشام را تاسیس کرده است. کارشناسان معتقدند سیاست دولت آمریکا در رابطه با گروههای تروریستی تکفیری فعال در سوریه مشابه سیاستهای مشابه در دهه 80 و 90 میلادی در افغانستان است که با تشکیل گروههای تحت عنوان مجاهدین عرب افغان آنها را تسلیح و تمویل کرد و در اواخر دهه 90 میلادی نام آنها را محور شرارت و القاعده گذاشته و به بهانه نابودی آنها دو کشور افغانستان و عراق را اشغال نظامی کرد. 

آمریکا:احرارالشام (القاعده) تروریست نیست!

ابوخالد سوری متولد 1964 در شهر حلب، در 25 سالگی یکی از اعضای گروه اخوان المسلمین سوریه بود که بدنبال جنگ رخ داده میان این گروه با دولت سوریه که به سرکوب شدید اعضا و هواداران آن در (دهه 80 میلادی) استانهای مختلف این کشور منجر شد، به ترکیه و سپس اسپانیا، انگلیس، سودان و در نهایت افغانستان سفر کرد. در افغانستان وی نام "ابومصعب السوی" را برای خود برگزیده و ضمن ارتباط با گروه القاعده به نزدیکترین فرد به اسامه بن لادن رهبر آن تبدیل شد.

آمریکا:احرارالشام (القاعده) تروریست نیست!

این ارتباط نزدیک تا بدان جا پیش رفت که بن‌لادن وی را بعنوان دست راست و معاون خود در امور اداره اردوگاه های نیروهای جهادی و امر جذب و سازماندهی آنها منصوب کرده بود. ارتباط نزدیک و اعتماد کامل بن لادن به ابومصعب السوری تا بدانجا بود که وی همیشه و در همه حال همراه رهبر القاعده بود. در تصاویر منتشر از بن لادن در کوهها و غارهای تورابورای افغانستان ابومصعب السوری نیز مشاهده می شود.

آمریکا:احرارالشام (القاعده) تروریست نیست!

آمریکا:احرارالشام (القاعده) تروریست نیست!

آمریکا:احرارالشام (القاعده) تروریست نیست!

(پیام اختصاصی ایمن الظواهری جانشین بن لادن در پی هلاکت رهبر و موسس گروه احرارالشام در سوریه!)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس