کد خبر 574221
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

دور جدید زد و خوردهای مسلحانه میان گروههای تروریستی تکفیری زیرمجموعه ارتش آزاد و القاعده در منطقه غوطه شرقی واقع در حاشیه شهر دمشق پایتخت سوریه آغاز شده است.

گروه بین الملل مشرق- دور جدید زد و خوردهای مسلحانه میان گروههای تروریستی تکفیری زیرمجموعه ارتش آزاد و القاعده در منطقه غوطه شرقی واقع در حاشیه شهر دمشق پایتخت سوریه آغاز شده است.

جنگ داخلی تروریستها در غوطه دمشق+عکس

بنابر این گزارش، کانون این نبردها در شهرک "مسرابا" قرار دارد که طی آن عناصر گروه جیش الاسلام با تروریستهای تکفیری گروههای رقیب (فیلق الرحمن، جیش الفسطاط و جبهه النصره) بشدت درگیر شده اند. به گفته منابع محلی از مسرابا، دو طرف برای هدف قرار دادن مواضع یکدیگر از انواع تسلیحات سنگین شامل توپخانه، تانک و نفربر زرهی و موشک استفاده کرده اند. درگیری مجدد این گروهها در حالی است که طی دو هفته اخیر دهها توافقنامه و میثاقنامه میان طرفین برای توقف جنگ داخلی به امضاء رسیده بود اما حل نشدن اختلافات مبنایی آنها موجب شعله ورتر شدن زد و خوردها شده است.

جنگ داخلی تروریستها در غوطه دمشق+عکس

منابع میدانی از مسرابا گزارش کرده اند که دو طرف اقدام به احداث دهها خاکریز و استقرار گسترده نیرو و تسلیحات سنگین در آنها کرده اند. این منابع افزوده اند که بلندگوهای مساحد مناطق تحت سیطره گروههای فیلق الرحمن و جبهه النصره رسما ساکنین را به "جهاد علیه مارقین" دعوت کرده و خطیبان این مساجد خطبه های تحریک کننده در تکفیر جیش الاسلام بیان کرده و "جنگ با این گروه را وظیفه شرعی هر مسلمان" عنوان کرده اند. گروهای فیلق الرحمن، اجناد الشام، جبهه النصره و جیش الفسطاط بارها "جیش الاسلام را به انحصارطلبی و ترور اعضا و فرماندهان خود با هدف سیطره کامل بر غوطه شرقیه منهم کرده و خواستار اصلاح این روند شده بودند که با مخالف جیش الاسلام مواجه شده بودند.

جنگ داخلی تروریستها در غوطه دمشق+عکس

جنگ داخلی تروریستها در غوطه دمشق+عکس

جنگ داخلی تروریستها در غوطه دمشق+عکس

جنگ داخلی تروریستها در غوطه دمشق+عکس

(متن آخرین توافقنامه میان جیش الاسلام و گروههای رقیب که بر تخلیه کامل مسرابا و آتش بس تاکید شده است)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    خدا رو شکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس