کد خبر 589862
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد: برای مقابله با هرگونه پرتاب احتمالی موشک بالستیک از سوی کره شمالی، سامانه موشک رهگیر زمینی موسوم به پاتریوت پیشرفته -3( PAC3 ) را ارتقا می دهد.

ژاپن دفاع موشکی خود را تقویت می کندبه گزارش مشرق، توکیو به دنبال آزمایش های موشکی متعدد ازسوی کره شمالی،سامانه موشکی زمین به هوای«پاتریوت پیشرفته - 3» یا همان PAC3 را به همراه موشک رهگیر SM3در ناوشکن دفاعی خود مستقر کرده است.

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد: ارتقاء سامانه راداری و پرتابی PAC3 از سال مالی 2017 شروع می شود و این اقدام در پاسخ به پرتاب های مکرر موشک های بالستیک از سوی کره شمالی در اوایل سالجاری میلادی است.

کره شمالی از ابتدای سالجاری میلادی چند آزمایش موشکی از جمله پرتاب موشک دوربرد و زیردریایی را انجام داد که با واکنش های جهانی و تحریم های شورای امنیت علیه این کشور روبرو شد.

براساس این گزارش، ژاپن قصد دارد تا با ارتقا این سامانه، توانایی رهگیری همزمان چند موشک ورودی به آسمان این کشور را بالا ببرد و وسعت آن را تا دهها کیلومتر گسترش دهد.

همچنین قابلیت ردیابی PAC3 نیز در این برنامه بهبود می یابد و نسبت به موشک های کروز و مقابله با آن نیز فعال تر می شود.

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد ارتقا سامانه رهگیری موشکی از آوریل سال آینده میلادی (فرودین - اردیبهشت 95) شروع می شود و مدت این برنامه پنج ساله است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس