کد خبر 580405
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

مدیر خبرگزاری النخیل عراق گفت: طبق آمار ۸۰ درصد کشته شدگان داعش در فلوجه عراقی نیستند و از کشورهای دیگر به عراق آمده‌اند.

 به گزارش مشرق، عملیات آزادسازی شهر فلوجه و مناطق اطراف آن از اواخر شب یکشنبه هفته گذشته به دستور حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق آغاز شده است.

در این عملیات نیروهای ارتش، عشایر اهل سنت و الحشد الشعبی عراق حضور دارند و توانسته‌اند این شهر را تقریباً در محاصره کامل قرار دهند.

اما در این میان، رسانه‌های جریان سعودی در منطقه، همچون دیگر عملیات‌های گذشته، سعی دارند بر طبل اختلافات مذهبی در عراق بکوبند و عملیات فلوجه را به جنگ بین شیعه و سنی تعبیر کنند.

محمد علی الحکیم، مدیر خبرگزاری النخیل عراق، اعتقاد دارد که عملیات فلوجه توانسته تمامی گروهها و طوائف عراق را حول محور خود متحد کند و برنامه برخی کشورهای عربی را برای ایجاد درگیری‌های طائفی و مذهبی ناکام بگذارد.

وی در این باره گفت: ما مشاهده می‌کنیم که نیروهای عراقی و الحشد الشعبی با تمام قوا و از تمامی استان‌های عراق با مذاهب مختلف برای آزادسازی فلوجه رفته‌اند و به زودی فلوجه به دامن کشور باز خواهد گشت و پرچم گروه داعش مورد حمایت عربستان، قطر و اسرائیل شکسته خواهد شد.

مدیر خبرگزاری النخیل در ادامه افزود: اکنون بیش از 11 هزار تن از عشایر اهل سنت در قالب الحشدالشعبی می‌جنگند که عمدتا از اهالی الانبار هستند و این قضیه موجب افزایش عرق عراقی (ملی‌گرایی) می‌شود که دشمنان عراق چشم خود را به روی آن بسته‌اند.

او تأکید کرد: اهلی فلوجه به خوبی داعش و ارتباط مستقیم آن با نقشه اسرائیلی- سعودی را درک می‌کنند.

این شخصیت رسانه‌ای عراقی با بیان اینکه ما فقط با داعش در عراق نمی‌جنگیم، گفت: ما در حال حاضر در فلوجه با چندین دولت از جمله اسرائیل و عربستان و سرویس‌های جاسوسی آْن‌ها مبارزه می‌کنیم و حضور آن‌ها در فلوجه کاملا مشخص است.

محمد علی الحکیم در این باره افزود: طبق آمارها، 80 درصد کشته شدگان تروریست‌های داعشی خارجی هستند و اهل عراق نیستند و این پیام واضحی دارد که داعش و تروریسم و قتل و کشتار پدیده‌ای است که وارد عراق شده است.

او در پایان تأکید کرد: به نظر من، ترکیب خون شیعی و سنی در فلوجه، ثابت می‌کند که همه آن‌ها در هدف واحدی برای پاک کردن فلوجه از تروریست‌های داعش وحدت دارند. فلوجه، رأس افعی است و با تسلط بر آن، آزادی موصل نیز بسیار آسان‌ خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس