کد خبر 580236
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه تحت پشتیبانی هوایی ائتلاف بین المللی در حومه شمالی رقه در حالی ادامه دارد که منابع کُرد از حمایت تسلیحاتی روسیه از مبارزان کُرد در این عملیات سخن می‌گویند.

 به گزارش مشرق، درگیری‌های شدید بین نیروهای دموکراتیک سوریه و گروهک داعش در ریف شمالی رقه در شمال شرق سوریه برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد.

عملیات نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه با پشتیبانی هوایی ائتلاف آمریکایی تاکنون با تسلط بر مساحتی به عمق هفت کیلومتر از سمت شهرک عین عیسی به سوی رقه همراه بوده است.

جنگنده‌های ائتلاف بین المللی نیز یکی از مقرهای داعش در شهر الطبقه در ریف جنوبی استان رقه را بمباران کردند به گونه‌ای که این شهر نزدیک به رود فرات از بامداد دیروز شاهد پرواز گسترده جنگنده های ائتلاف آمریکایی بود.

این در حالی است که ائتلاف بین المللی مقرهای داعش در داخل شهر رقه و بخصوص سوله‌های خشکبار ، باشگاه شهرداری و ورزشگاه را هدف حملات هوایی خود گرفتند، بمباران چندین موضع در اطراف شهرک الهیشه نیز که شاهد درگیری‌های شدیدی است، به کشته شدن شماری از صفوف 2 طرف همراه بود.

از سوی دیگر نیروهای دموکراتیک سوریه یک بیمارستان صحرایی در صوامع الشرکراک در شمال شرق شهرک عین عیسی دایر کرده و خودروهای نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه در روستاهای اطراف عین عیسی در حال تحرکات فشرده‌ای هستند.

منابع ویژه گفتند: نیروهای دموکراتیک سوریه طی روزهای گذشته حدود هفتاد تن از مبارزان خود را از دست داده و اجساد پنجاه تن از کشته‌ها و زخمی‌ها به بیمارستان شهر راس العین در ریف غربی حسکه منتقل کرده است .

این در حالی است که داعش اجساد برخی کشته‌های نیروهای دموکراتیک را به داخل رقه منتقل کرده تا سپس با اجساد کشته‌های خود معامله کند و از سوی دیگر داعش جنگ افزارهای نظامی بزرگی را به همراه نیروهای سوری خود به ریف شمالی رقه منتقل کرده است.

منابع کُرد نزدیک به نیروهای دموکراتیک سوریه گفتند: یگان‌های کُرد وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک در عملیات جاری در ریف استان رقه مورد حمایت روسیه قرار دارند به گونه‌ای که این کمک‌ها به شکل ارائه انواع مختلف سلاح‌هایی است که از طریق هوایی و با هماهنگی دمشق برای مبارزان کُرد ریخته می‌شود.

نیروهای دموکراتیک سوریه با رهبری کردها و حمایت آمریکا عملیات آزادسازی رقه را از شامگاه سه شنبه آغاز کرده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی کُرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمان است که در خلال جنگ سوریه تاسیس شده‌است و علیه داعش می جنگند.

گروه تکفیری داعش شهریور ماه سال 1392 شهر رقه را تصرف کرده بود.

ژنرال جوزف وُتل، فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا در خاورمیانه روز یکشنبه به طور مخفیانه وارد شمال سوریه شد و با رهبران «نیروهای دموکراتیک سوریه» دیدار و گفتگو کرد.

این فرمانده ارشد امریکایی پس از سفرش به سوریه گفت: «با اطمینان خاطر بیشتری درباره توانایی نیروهای محلی و همچنین توانایی ما برای حمایت از آنها، منطقه را ترک کردم.»

وی حمایت امریکا از آنچه وی «نیروهای محلی» خواند را راهکاری عملی دانست و بر لزوم تداوم این حمایت‌ها تاکید کرد.

آمارها نشان می‌دهد که نیروهای دموکراتیک سوریه 30 هزار مبارز دارند و تاکنون توانسته اند حدود 26 هزار کیلومتر مربع از اراضی سوریه از جمله 400 کیلومتر در مرزهای ترکیه را تحت کنترل خود درآورند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    ارائه انواع مختلف سلاح‌هایی است که از طریق هوایی و با هماهنگی دمشق برای مبارزان کُرد ریخته می‌شود. با هماهنگی دمشق!!! دمشق کیلو چنده این وسط؟
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    این روزها خیلی عصبانی هستید.
  • محمد ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    دمشق دمشق نگهداره رقه پیشکش حکومت رژوا تشکیل شد مدافعین حرم خان طومان رو هنوزنتونستن پس بگیرن
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    امریکا کردها رو به ترک ها ترجیح داده - بالاخره روسیه هم کردها رو به دمشق ترجیح می ده نشانه هاش معلومه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس