از مجموع شهرکها و مناطق ریف غربی دمشق دو منطقه داریا و معضمیه در کنترل گروه‌های مسلح است که این دو منطقه نیز در محاصره کامل قرار دارد.

 به گزارش مشرق، ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی پس از گذشت پنج سال از آغاز درگیری‌ها، موفق شده‌اند مناطق اشغال شده زیادی را در حومه غربی استان دمشق پاکسازی کنند.

چه مناطقی در ریف غربی در اشغال تروریست‌ها است؟ +نقشه
دمشق و ریف غربی و شرقی دمشق

حومه غربی شامل شهرک‌های کفرسوسه، المزه، داریا، المعضمیه، دمر، القدم، حوش بلاس، صحنایا است و در حال حاضر فقط دو شهرک داریا و المعضمیة آلوده به عناصر تروریستی است.

عناصر تروریستی در حومه جنوبی استان دمشق چندین مرحله تلاش کرده‌اند محاصره همرزمان خود را در دو شهرک داریا و المعضمیة بشکنند که تاکنون با شکست روبه رو شده‌اند.

چه مناطقی در ریف غربی در اشغال تروریست‌ها است؟ +نقشه

شهرک‌های خان الشیخ، الطیبه، مقیلیبه، زاکیه و الحسینیه در حومه جنوبی استان دمشق تحت کنترل عناصر تروریستی است و آنان در تلاش هستند از شهرک خان الشیخ به حومه غربی دمشق از جمله شهر داریا نفوذ کنند.

تروریست‌ها برای رسیدن به شهرک‌های داریا و المعضمیه باید فاصله ای 14 کیلومتری از شهرک خان الشیخ تا حومه غربی دمشق اشغال کنند.

در همین ارتباط صبح روز پنجشنبه هفته گذشته گروه های تروریستی در حومه جنوبی استان دمشق با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: عملیات برای امداد رسانی به تروریست های محاصره شده در شهرک های محاصره شده غوطه غربی (داریا و المعضمیة) آغاز می کنند.

چه مناطقی در ریف غربی در اشغال تروریست‌ها است؟ +نقشه

سقوط دیر خبیه در ریف غربی دمشق

عناصر تروریستی در گام نخست، مواضع نیروهای دفاع ملی را در شهرک «الدیر خبیة» از سمت شرق شهرک خان الشیخ هدف قرار دادند اما با مقاومت نیروهای سوری این حملات دفع شد.

تروریست ها از عصر روز پنجشنبه یک بار دیگر از شهرک های خان الشیخ و المقیلیبة به ایستگاه های دفاعی نیروهای دفاع ملی در غرب شهرک «الدیرخبیة» حمله کردند.

تعداد زیاد، تجهیزات سنگین و پیشرفته عناصر تروریستی باعث شد نیروهای دفاع ملی نتوانند با تعداد کم نیروها در برابر حملات مقاومت کنند.

عناصر تروریستی با منفجر کردن خودروهای انتحاری در مقابل ایستهای دفاعی التوتة و البستانة توانستند خطوط دفاعی نیروهای دفاع ملی را بشکنند و به شرق و غرب شهرک الدیر خبیه نفوذ کنند.

در ادامه دهها تن از عناصر تروریستی جبهة النصره و احرارالشام با لباس مبدل ارتش سوریه وارد شهرک الدیرخبیه شدند و همین مسئله قدرت تشخیص را از نیروهای دفاع ملی گرفت و مناطق یکی پس از دیگری اشغال شد.

در این عملیات پنج تن از نیروهای ارتش سوریه که برای کمک به نیروهای دفاع ملی به منطقه آمده بودند، کشته شدند و 8 تن دیگر نیز به اسارت درآمدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با بین‌الملل فارس اعلام کرد: آمار دقیقی از شهدای نیروهای دفاع ملی وجود ندارد اما دو تانک و یک انبار مهمات سلاح به کنترل تروریست‌ها درآمد.

وی با بیان این که 25 تن از عناصر تروریستی در این حملات کشته شدند، گفت: یگان هایی از ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی برای بازپس گیری شهرک الدیرخبیه به منطقه اعزام شده اند.

این منبع میدانی افزود: جنگنده‌های روسی و سوری نیز از شب گذشته مواضع عناصر تروریستی بشدت در این شهرک هدف قرار می‌دهند.

وی گفت: براساس آشتی ملی، تروریست ها از شهرک الدیرخبیه خارج شده بودند و نیروهای محلی کنترل این شهرک را در اختیار داشتند اما تروریست‌ها با نقض آتش‌بس، درگیری‌ها را در این مناطق شعله ور کردند.

این منبع میدانی با بیان این که ارتش سوریه در توافق امضا شده به تعهدات خود عمل کرد، افزود: تعداد کم نیروهای دفاع ملی باعث شد تا تروریست ها این شهرک اشغال کنند.

چه مناطقی در ریف غربی در اشغال تروریست‌ها است؟ +نقشه
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس