کد خبر 57809
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴

رژیم آل خلیفه در حال ساخت دیوار حائل در بحرین است تا مناطق حساسی مانند کاخهای سلطنتی ، مناطق سنی نشین و مناطقی که خارجی ها در آن اسکان دارند از مناطق شیعه نشین جدا کند .

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، در حالیکه سرکوب ، بازداشتها و اخراج کارمندان در بحرین ادامه دارد تظاهرات مردمی نیز ادامه دارد و تظاهرکنندگان سرنگونی نظام و آزادی فوری بازداشت شدگان سیاسی را خواستارند.
از طرف دیگر گزارشها و اخبار منتشره در رسانه ها از اقدام پادشاه بحرین به ساخت دیوار بتنی بلندی حکایت دارد که هدف از ساخت آن جدا کردن مناطق مهم جغرافیایی بحرین از مناطق فقیرنشین است.
رضا الشاب گزارشگر شبکه المنار در گزارشی گفت: احداث دیوار بتنی حائل در بحرین، عنوان یک مقاله فرضی یا داستان تخیلی نیست بلکه حقیقتی است که در بحرین به علت آنکه پادشاهانش از مردمش به تنگ آمده اند واقعیت پیدا کرده است به همین سبب آنها به فکر افتاده اند به لحاظ جغرافیایی تا اطلاع ثانوی از مردم جدا شوند .
 دستگاههای حفاری و ماشین آلات ساخت و ساز از چند ماه پیش، شب و روز در منامه در تلاشند و آخرین بررسیها برای ساخت این دیوار انجام شده است تا به دستور حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین این دیوار به موازات بزرگراه شیخ خلیفه ساخته شود.
 این دیوار از منطقه وادی السیل آغاز و تا دانشگاه بحرین در منطقه صخیر امتداد خواهد داشت. قرار است این دیوار منطقه دربار، کاخهای پادشاه و پایگاه هوایی شیخ عیسی و همچنین روستاهای قدره ، سافره و رفاع و دیگر اماکن حساس و زمینهای اختصاص یافته برای خارجی ها و تابعیت داده شدگان را جدا کند و مانع ورود شهروندان به این مناطق پهناور شود مگر آنکه مجوز رسمی داده شود. از طرف دیگر اخراج شهروندان مخالف از کارهایشان ادامه دارد و تعداد کسانی که در بخشهای دولتی و خصوصی اخراج شده اند به حدود دو هزار و سیصد نفر رسیده است.
فعالان با اشاره به اخراج این تعداد می گویند افراد بدون هیچ گونه علت قانونی از کارهایشان اخراج می شوند.
 به موازات بن بست در روند سیاسی ، تظاهرات در نویدرات، سنابس، ستره، ابو سیبا، الدیر، المصلا و معامیر و مناطق دیگر ادامه دارد و تظاهرکنندگان سرنگونی نظام خانواده حاکم بر بحرین را خواستارند.
آنها همچنین پایان دادن به سرکوب و آزادی بازداشت شدگان سیاسی و آزادی بیان را خواستارند. نیروهای امنیتی بحرین تلاش کردند تظاهرات را با توسل به زور پراکنده کنند که به درگیری با تظاهرکنندگان منجر شد و شماری از آنان زخمی شدند . همین که جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین انصراف کامل خود را از گفتگوی فرمایشی اعلام کرد بحرین از نظر سیاسی وارد مرحله ای شده که با توجه به پافشاری مردم بر خواسته هایشان و اقدامات مقطعی نظام برای حل و فصل مشکلات، مرحله بسیار مبهمی است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس