کد خبر 57781
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۶

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد ریشه حوادث رخ داده اخیر در کشور در بعد امنیت اجتماعی یکشنبه آینده با دعوت از مسئولان قضایی در این کمیسیون آغاز می شود.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، امین حسین رحیمی از بررسی حوادث رخ داده در سطح کشور در حوزه امنیتی و شرارت های صورت گرفته نسبت به شهروندان با حضور مسئولان قضایی کشور در روز یکشنبه آینده در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: قرار است موضوع امنیت اجتماعی با حضور مسئولان قضایی کشور روز سه شنبه آینده در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد که پیش از آن کمیسیون قضایی ریشه اتفاقات رخ داده و راهکارهای جلوگیری از تکرار آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.

درخصوص چگونگی برخورد با افراد شرور و جلوگیری از تکرار حوادث پیش آمده ناشی از شرارت برخی افراد اظهارداشت: در بحث مربوط به برخورد با اشرار بحث پیشگیری از وقوع جرایم بسیار مهم است.

وی ادامه داد: قوه قضائیه باید در برخورد با مجرمان و مختل کنندگان امنیت قاطعانه و سریع عمل کند. اقدام به موقع قوه قضائیه نسبت به  مجازات مجرمان باعث می شود ترس از مجازات در دیگران ایجاد شود .

رحیمی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی قوه قضائیه باید اطلاع رسانی مناسبی نسبت به نحوه برخورد خود با مجرمان داشته باشد، مردم هم اکنون از وقوع جرم آگاه می شوند اما از نتیجه بررسی ها و چگونگی برخورد قضایی آگاهی پیدا نمی کنند، درحالی که مردم باید بدانند قوه قضائیه در برخورد با افرادی که شرارات به خرج می دهند و امنیت جامعه را به خطر می اندازند برخورد سریع و قاطع خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس درخصوص نحوه کار پلیس نیز تصریح کرد: نیروی انتظامی باید با حفظ حقوق شهروندی نسبت به این مسائل حساس باشد و حضور گسترده نیروهای پلیس در نقاط مختلف شهر حس امنیت را به مردم بدهد ، نه اینکه اگر مردم حضور گسترده پلیس را شاهد بودند نگران شوند.

وی گفت: نیروی انتظامی باید برخورد سریع در دستگیری عوامل و کشف جرم داشته باشد، این عوامل می تواند فضای ناامنی را برای افراد شرور فراهم کند و شاهد تکرار حوادث تلخ روزهای گذشته نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس