مراسم بزرگداشت ارتحال مرحوم علی‌اکبر ابوترابی ، دو روز پیش از مراسم ارتحال حضرت امام(ره) است اما نهم خرداد برگزار می‌شود. قرار است ۱۳ عنوان کتاب در این مراسم رونمایی شد. این ۱۳ کتاب در سال‌های ۹۴ و ۹۵ منتشر شده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نشست خبری پاسیاد «ابر فیاض» به مناسبت سالگرد ارتحال سید آزادگان سیدعلی اکبر ابوترابی و پدر بزرگوارشان آیت‌الله حاج سید عباس ابوترابی و یادواره شهدای آزاده فاجعه منی و مدافعین آزاده حرم اهل البیت (ع) برگزار شد.

فریبرز خوب‌نژاد جانشین مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان، در این نشست خبری که در این موسسه برگزار شد، گفت: مرحوم حاج‌آقا ابوترابی جمع بین الگوی ولایت‌مداری و خدمت‌گذاری بی‌منت بود؛ چه زمانی که در خط مقدم در حال جنگ با دشمن بود یا آن زمان که در اسارت با روحیه بسیار بالای خود سبب استقامت اسرای دیگر نیز می‌شد.

خوب‌نژاد ادامه داد: ۱۰ سال خدمت بی‌منت حاج آقا ابوترابی نسبت به انقلاب و رهبر انقلاب عواملی است که تکریم این شخصیت را برای ما توجیه می‌کند، که ما در این مراسم مطلقا دنبال ادای دین عاطفی نیستیم، بلکه دنبال قدردانی نسبت به ارزش‌های والای انسانی این شخصیت بزرگ هستیم.

وی با اشاره به استان‌هایی که مراسم در آن برگزار می‎شود، اظهار کرد: امسال این مراسم در چند استان اصفهان، خراسان، همدان، قم، خوزستان و آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.این مراسم روز نهم خرداد، با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری، در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد و در آن

حجت‌الاسلام سید محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید به عنوان سخنران حضور خواهد داشت و سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت به بیان خاطراتی از فاجعه منا خواهند پرداخت.

وی با اشاره به فاجعه منا و وظیفه رسانه‌ها در یادآوری این فاجعه، بیان کرد: با توجه به شیطنت وهابیت‌ طی سال گذشته و کشته شدن بسیاری از زائران خانه خدا در فاجعه منا هرگز نباید اجازه دهیم این فاجعه فراموش شود.در بین شهدای فاجعه منا ۶ نفر از آزادگان ما نیز به شهادت رسیدند که در این مراسم از خانواده‌های آنها تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.

خوب‌نژاد با اشاره به خدمتگذاری تعدادی از آزادگان در مراسم حج تمتع و عمره به زائران خانه خدا گفت: در فاجعه منا تعدادی از آزادگان به وجود شرایط سخت و طاقت فرسای عربستان تا چندین روز به دنبال جانباختگان بودند که در این راستا با حضور آزاده سعید اوحدی ریاست سازمان حج و زیارت از دو تن از این آزادگان تجلیل و تقدیر به عمل می‌آید.

وی با اشاره به درگیری‌های خونین از سوی تروریست ها در منطقه، ابراز کرد: امروز کشور سوریه محل هم‌آوردی مقاومت و استکبار جهانی شده است که در این راه گروه های زیادی از رزمندگان اسلام در آن صحنه از حیثیت مقاومت دفاع می‌کنند. در میان مدافعان حرم گروهی از آزادگان نیز حضور دارند که از ۶ نفر آنها در این مراسم تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

خوب‌نژاد با اشاره به اینکه مجموعه این برنامه‌ها صدقه جاریه مرحوم حاج آقا ابوترابی است، افزود: حضور آزادگان بعد از سال ها شکنجه در قلب تروریست‌های وحشی و خونخوار مرهون تربیت بزرگانی نظیر حاج آقا ابوترابی است.

وی با اشاره به تجلیل از خانواده آزاده و جانباز شهید حاج حسن حسین زاده در این مراسم، اظهار کرد: این آزاده و جانباز شهید در دو دوره استبداد پهلوی و دوران دفاع مقدس طعم اسارت را چشیدند، ایشان از جمله افرادی هستند که پیاده‌روی‌های حرم تا حرم را از سال ۷۰ به همراه چند نفر آغاز کردند.

خوب‌نژاد ضمن بیان اینکه ۱۳ عنوان کتاب در این مراسم رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: این ۱۳ کتاب منتشر شده در سال ۹۴ و ۹۵ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس