مرحوم علی اکبر ابوترابی

خوب نژاد بیان گفت: از مسئولان خواهش می کنیم قانون جامع را بازنگری کنند زیرا به مواردی از موضوع آزادگان اصلا اشاره نشده. مثلا اگر شما واژه آزادگان را از این قانون بردارید هیچ اتفاقی برای آنها نمی‌افتد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نشست خبری آیین بزرگداشت ارتحال سید آزادگان حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

خوب نژاد دبیر برگزاری این همایش گفت: این شهدای آزادگان همه غریب هستند زیرا در سال گذشته تقریبا از میان آزادگان ٧٠ نفر دار فانی را وداع گفتند که این آمار خوبی نیست و این در حالی است که بسیاری از آزادگان به بیماری های خاص مبتلا شده اند.

وی ادامه داد: این نشانه خوبی نیست که جمعیت این عزیزان که تازه دارند به میان سالی می‌رسند دچار چنین مشکلاتی شوند.

خوب نژاد بیان داشت: یکی از دغدغه های اصلی مرحوم ابوترابی هم بحث بیماری و عدم توجه به مشکلات جسمی آزادگان بود و گاهی اشک می‌ریختند و فریاد می‌زدند. او مطلع ترین فرد به امور این افراد بود.

دبیر همایش بزرگداشت ارتحال مرحوم ابوترابی بیان داشت: در این مراسم می‌خواهیم از جانبازی تقدیر کنیم که سال گذشته در سن میان سالی فوت کرد و سپس اعضای بدنش را اهدا کرد. شهید زلفی نمونه عالی فرهنگی است که ازادگانش تماما خود را وقف کردند و این نشان دهنده این است که روحیه ایثار و گذشت در دل آزادگان روشن است.
وی افزود: آزادگان با تحصیلات بالا قشر موثر و انقلابی در جامعه هستند و از این جهت است که ما بر خود واجب میدانیم هر سال این مراسم را برگزار کنیم. این همایش روز سه شنبه از ساعت ١٦ تا ١٩ برگزار خواهد شد و چند کتاب در این حوزه رونمایی خواهد شد.

خوب نژاد به کتاب سرباز کوچک امام اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری تقریظ بسیار زیبایی بر این کتاب نوشتند و این مسئولیت ما را بسیار سنگین تر کرده است.

وی بیان داشت: قانون جامع ایثارگران ناقص است زیرا به مواردی از موضوع آزادگان اصلا اشاره نشده. مصداق ان هم این است که اگر شما واژه آزادگان را از این قانون بردارید هیچ اتفاقی برای آزادگان نمی‌افتد زیرا فرض بر این است که ازاده ها جانباز هستند و همان قوانینی که برای جانبازان درنظر گرفته شده برای ازادگان هم هست. یعنی برای سالهای اسارات ازادگان هیچ تمهیداتی دیده نشده.

وی ادامه داد: گاهی ازادگان مشکلاتی دارند که ممکن است جانبازان نداشته باشند. ما فکر میکنیم بنیاد شهید در خواب عمیقی است و مسئولانش با آزادگان هیچ ارتباطی ندارند و قوانینشان هم به روز نمی‌شود. اکثر مشکل ـآزادگان گوارشی است و هیچ گاه این قشر یک پایش سلامت درست نشده اند.

وی ادامه داد: آزادگان بعضا دچار بیماری هایی میشوند که میشد با پیشگیری جلوی ان را گرفت اما این کار انجام نشد.

خوب نژاد بیان داشت: از مسئولان خواهش میکنیم قانون جامع را بازنگری کنند. متاسفانه در کل ٣١ استان و بنیاد شهید مرکزی در سطح مدیران تصمیم گیرنده تنها یک نفر از آزادگان وجود ندارند. این موضوع برای خط کشی بین ایثارگران نیست اما وقتی آزاده ای بین تصمیم گیران وجود ندارند طبیعتا از مشکلات این قشر هم اگاهی نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه ما منتظریم بنیاد شهید با ما هم صحبت کنند در مورد مشکلات، افزود: تا کنون هیچ استفاده ای از ظرفیت قشر آزاده برای پیشیرد اهداف استفاده نشده است.

خوب نژاد گفت: در دوره آقای احمدی نژاد حتی پیشنهاد معاونت ازادگان دادیم که پاراف هم شد اما هیچ گاه اجرایی نشد. و هنوز هم هیچ جایگاهی در جمع تصمیم گیران بنیاد نداریم.

وی درخصوص صحبت یکی از جانبازان در برنامه ماه عسل مبنی بر اینکه بنیاد معوقات را پرداخت کرده، اظهار داشت: من با این صحبت هم موافقم هم مخالف چرا که معوقاتی که مربوط به بنیاد شهید است پرداخت شده اما برخی دیگر از نهادها که باید بخشی از معوقات روی دوششان را پرداخت کنند، از پرداخت آن خودداری کرده اند.

خوب نژاد به دو فیلمنامه در خصوص شخصیت مرحوم ابوترابی اشاره کرد و بیان داشت: رضا مقصودی و سجاد پور دو فیلنمامه نویسی بودند که پیرامون شخصیت این مرد بزرگ نویسندگی کردند و ما هم به محمد حسین لطیفی و کمال تبریزی پیشنهاد ساخت دادیم اما هر کدام از عزیزان به گونه ای از ساخت طفره رفتند و آقای لطیفی گفت من را از ساخت این فیلم معاف کنید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    1 2
    اگر انها نتوانستند و یا نخواستند شما نباید اعلام کنید . ماردونا را ول کنید این آقا را بگیرید که گل بخودی نزد
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    6 0
    وقتی کارگردانی نتواند با یک سوژه ارتباط خوبی برقرار کند بهتر است آن کار را نسازد و این موضوع به عنوان یک نقطه مثبت است . و بهتر که اینکار را نکردند وگرنه پول ساخت به هدر میرفت و کار خوبی هم ساخته نمی شد
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    43 0
    کار برای خدا هزینه داره هر کسی هم پرداخت نمی کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس