کد خبر 577266
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

همزمان با اوج‌گیری تحرکات گروه پ.ک.ک در مناطق کردنشین عراق و سوریه، منابع میدانی از بازدید مشکوک فرمانده نیروهای آمریکا در غرب آسیا از مناطق شمال سوریه خبر می دهند.

گروه بین الملل مشرق- همزمان با اوجگیری تحرکات گروه تروریستی پ.ک.ک در مناطق کردنشین عراق و سوریه، منابع میدانی از بازدید مشکوک فرمانده نیروهای آمریکا در غرب آسیا از مناطق شمال سوریه خبر می‌دهند.

بازدید مشکوک ژنرال آمریکایی از شمال سوریه+عکس

بنابر این گزارش، ژنرال جوی ووتیل فرمانده نیروهای آمریکایی در غرب آسیا روز گذشته با عبور از مرزهای ترکیه بصورت غیر قانونی وارد خاک کشور سوریه شده و در شهر عین العرب (کوبانی) با فرماندهان گروههای تروریستی پ.ک.ک و ی.پ.گ دیدار و گفتگو کرده است. گفته می شود مهمترین محور گفتگوهای وی با مسئولان گروههای شبه نظامی کرد حول تجزیه مناطق کردنشین سوریه و اتصال آن به مناطق کردنشین عراق بوده است. لازم به ذکر است که شمال سوریه دارای بافت اکثریت عرب بوده و طی ماههای اخیر شبه نظامیان کرد تلاش‌های فراوانی را با حمایت آمریکا برای مهاجرت اجباری ساکنین و یکدست کردن بافت قومیتی آن انجام داده اند. در این سفر، ووتل از پادگان آموزش نیروهای شبه نظامی کرد بازدید کرده و با مربیان امریکایی دیدار کرد. 

بازدید مشکوک ژنرال آمریکایی از شمال سوریه+عکس

ژنرال امریکایی با رییس سازمان «نیروهای دموکرات سوریه» که تحت عنوان اپوزیسیون و کردها با هم متحد شده اند نیز دیدار و گفتگو کرد. لازم به ذکر است که ووتل بالاترین مقام ارتش امریکاست که از شروع درگیری های مسلحانه با داعش ازسوریه بازدید کرده است.  وی در پایان دیدار گفت: من در حالی از سوریه بیرون می روم که اطمینان دارم امکانات و توانایی های ما می تواند از رزمندگان اپوزیسیون حمایت کند. کارشناسان، تجزیه منطقه را نقشه جدید غرب برای تضمین دائمی شدن جنگ و بحران در کشورهای تاثیر گذار منطقه همچون ایران، ترکیه، سوریه، عراق ارزیابی می کنند.

بازدید مشکوک ژنرال آمریکایی از شمال سوریه+عکس

بازدید مشکوک ژنرال آمریکایی از شمال سوریه+عکس

بازدید مشکوک ژنرال آمریکایی از شمال سوریه+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    1 0
    شما قیافه خودتون رو هم که تو آینه ببینید شک میکنید.حالا که دست از سر بارزانی برداشتید(به هر دلیل)گیر دادید به پ ک ک ؟از نظر شما بافت جمعیت شمال سوریه عرب هستند؟پس کردها کجای سوریه هستند؟حتما جنوب!
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    مشکوک کجا بود؟آمریکا علنا اعلام کرده که قصد داره به زودی با کمک کردها به رقه حمله کنه حالا این بازدید کجاش مشکوکه؟هدف از این سفر هم تدارک همین حمله است.
  • جعفری ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    تجزیه کردستان اگر هم با حمایت آمریکا و انگلیس و متحدانشان صورت گیرد بایستی به آنها گوشزد کرد که شما هیچ دست آوردی نخواهید داشت و بعد دوباره تمام تلاش خود را بکار می گیرید که کردها را به جان هم بیاندازید . شما در این مناطق وقت خود را می گذرانید و باید بساطتان را برچیده و به قطب جنوب و یا شمال بروید و صهیونیستهای اسرائیلی را هم با خود ببرید.مرگ برا آمریکا و اسرائیل که مفهوم است آقای ووتل؟
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    1 0
    مشرق جان مثل اینکه ازقافله عقبید شمال سوریه کرد نشینه وخودمختارن ژنرال امریکایی وارد حکومت خودمختار کردستان سوریه شده بااجازیه کردهاوارد شده پس ورودش قانونی بوده
  • دکتر ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    ناشناس جان ۱۸:۵۰ فرمایش شما کاملا اشتباهه. از نظر حقوق بین الملل هنوز چنین چیزی اتفاق نیافتده و اصولا خود مختاری محلی از اعراب نداره.!
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    با کمال میل از ایشان استقبال میکنیم
  • شعبان بی مخ ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    بدبخت کسانی اند که با ریسمان پوسیده غربی ها به ته چاه میروند!!! مثال اوکراین برای همه تجزیه طلبان کافیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس